Service på platespiller

Skrukk

Fersking
Ble medlem
31.07.2013
Antall liker
0
Hei.

Er det noen som kan anbefale et firma eller privatperson som kan utføre service/reparasjon av 70-talls platespillere?

pekaill

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2011
Antall liker
1.253
Sted
Averøy
Torget vurderinger
5
Tror at Teletor i Oslo kan utføre service, men det koster antakeligvis ganske mye å få reparert en eldre platespiller på et verksted.
Se www.teletor.no (laber nettside).

Jeg anbefaler å skru selv, da dette er en del av gleden med å ha en eldre platespiller. Det er masse hjelp å få her på sentralen hvis det dukker opp problemer.

Hva slags platespiller er dette?

Skrukk

Fersking
Ble medlem
31.07.2013
Antall liker
0
Dette gjelder en Hitachi PS-48. Jeg skrev flertall i håp om å finne noen som har vært borti litt av hvert. :)

Begynner jeg selv er risikoen stor for at alt blir liggende i deler.

Det er armen som ikke hever og senker seg som den skal. Det er også armen som skal aktivere plata - noe som ikke skjer. Spilleren får strøm.

pekaill

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2011
Antall liker
1.253
Sted
Averøy
Torget vurderinger
5
På nettstedet www.vinylengine.com finner du servicemanual på engelsk for denne spilleren. Der er det forklart hvordan armkontrollen fungerer, og hvordan denne kan justeres. Jeg vil anta at det er en av mekanismene rundt armen som er blitt løs, og det burde være enkelt å fikse.

Det finnes verksteder for hvite-/brunevarer spredt over hele landet, og antar at de fleste kan ordne dette hvis de har denne manualen.

Det er enklere å gi råd om en vet hvor du bor i landet...

Skrukk

Fersking
Ble medlem
31.07.2013
Antall liker
0
Jeg har den originale servicemanualen fra sept. 1976 til denne. :)

Holder til på østlandet og jeg er villig til å kjøre noen mil for det beste alternativet.

pekaill

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2011
Antall liker
1.253
Sted
Averøy
Torget vurderinger
5
Har aldri brukt denne leverandøren, men han har fått god omtaler andre steder:

jan-iver@tandbergeren.net