"Service" på Pioneer?

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.415
Jeg ringte Pioneer for å få vite om service på en 61" proffskjerm jeg kjøpte direkte av dem, der hdmi-inngangen er gått.

Ble henvist til et usedvanlig lite serviceinnstilt sted som kalte seg Elektronisk service. Det var dyrt, vanskelig og egentlig burde jeg pæme hele skjermen og kjøpe ny.

Noen som vet om alternative (frittstående) servicefolk som kunne ta en slik jobb?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.575
Torget vurderinger
24
Er nok bare å kaste den. De har jo sluttet med tv dessuten.. Jeg har stor bil så jeg kan kjøre innom og ta den med til El-retur for deg, så er du kvitt problemet!

Pioneer er blitt en merkelig greie BTW, nettsiden deres og kontaktopplegget er ikke bra. Prøvde å sende en forespørsel på et antall av deres produkter, men måtte gi opp. Klassisk eksempel på uheldig "internasjonalisering" av salgsapparat, nettsider etc.

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
4.295
Det er virker som Pioneer har blitt et slags rebranded Sharp osv merke på enkelte av deres produkter.

"Aldri mer Pioneer" er en fin leveregel.

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.415
jamen, jamen..... :D

Dette er en fantastisk skjerm, Selv om den er over 8 år gammel har den fremdeles bedre bilde enn det meste jeg ser. Den kostet i sin til 150.000 (not kidding!) og er en proffskjerm - har ingenting med hjemmeskjermer å gjøre.

Kan jo fortsette å bruke den med rgb.inngang, fremdeles fete bilder, men det hadde vært praktisk med hdmi,

Ingen som kjenner noen firmaer, cowboyer, propellhoder e.l. som kunne ta jobben?

Trond_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.08.2004
Antall liker
220
Torget vurderinger
19
Har også dårlig erfaring med Elektronisk Service. Fikk tekstmelding om at skjermen var ferdig og var der noen minutter etterpå. Fikk da kjeft for at jeg kom midt i matpausa deres pluss at jeg måtte få en tung Pioneer 60" tommer ned på rampa og over i en henger alene. :mad:

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.415
Trond_B skrev:
Har også dårlig erfaring med Elektronisk Service. Fikk tekstmelding om at skjermen var ferdig og var der noen minutter etterpå. Fikk da kjeft for at jeg kom midt i matpausa deres pluss at jeg måtte få en tung Pioneer 60" tommer ned på rampa og over i en henger alene. :mad:
...det var det inntrykket jeg også fikk. Hater virkelig firmaer som får deg til å føle at de gjør deg en tjeneste ved å ta jobben

Er blitt så gammal at jeg simpelthen nekter å putte penger i lomma på sånne dustemikler.

Trond_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.08.2004
Antall liker
220
Torget vurderinger
19
Elektronisk Service gjorde jobben raskt og bra så jeg har ingenting å utsette på det.
Jeg jobbet sammen med en Knut Kløvstad i Oslo for mange år siden som skrudde litt Pioneer på fritida. Du kan prøve å kontakte han via f.eks. facebook.

Topp Bunn