Service Denon dp 47f i Hordaland

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Antall liker
791
Torget vurderinger
8
Har nettopp kjøpt meg en Denon dp47f. Den virker, men noen funksjoner/innstillinger er ikke helt på plass. Service manualen ligger på Vinyl Engine, dessverre så er det avanserte (ihvertfall for meg) saker å justere denne armen optimalt. Om noen her kan "peke på" eller anbefale en servicetekniker i Bergensområde med kunnskap til å gjennomgå denne så vil jeg være takknemlig.

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Antall liker
791
Torget vurderinger
8
Hei.

Hvor er det du står fast ift armen?

-J
Hei, den var ute av høyde (for lav) dette har skjedd under transport sannsynligvis. Jeg takker internettet og vinyl engine bruker som la inn følgende svar til en annen bruker der; If I am right.
At the back end of the toneram, there is a screw with a little pin.
You can raise or lower that pin with that screw.
The tonearm raises up to a moment that the pin is very close to the metal ground-level of the armboard.
So, if you raise the height of the pin, the front-part of the arm automatically lifts to a higher level and that's exactly what you want if I am right.
Please, note that the setting of the pin-level at the rear end of the tonearm is very sensitive, a tiny change of the level of this pin, will result in big changes in the arm lifting height of the front part of the tonearm.
Normally it is not needed to change the settings of this pin and this option is also not written down in the user-manual.

This will solve your problem.

Så nå er det løst her. Underlig mangelfull manual som ikke beskriver en så vesentlig funksjon! Nå er jeg bare lettet over selv å ha kommet over en billig og grei gjør det selv fix! Kanskje tråden kan bli stående for andre som måtte oppleve problemer med sin denon dp47f.

Topp Bunn