Seriekobling pre-amplifiers

King Kong

Medlem
Ble medlem
03.08.2009
Antall liker
0
Hei

Holder på å skal sette opp noen voldsommer greier, men har ikke helt oversikten over hva som er best å gjøre.

Har akkurat kjøpt en Denon AVP-A1HDA Surround pre-amplifier (et digert beist). I tillegg har jeg en stk JC2, 2 stk C2 og en stk P3 pre-amp fra Parasound, disse skal brukes til fire stk JC1 blokker og A21 forsterker m.m.

Det jeg enkelt og greitt lurer på er om jeg skal koble denne Denon saken rett til de respektiev forsterkerene (alt via XLR) eller om jeg med fordel kan koble Denonen via de enkelte pre-amplifierne?

PS! Det er et poeng for meg å ha en volumkontroll knyttet til hvert sett høyttalere og derfor separate pre-amps.

Håper det er noen med gode råd på dette, jeg er helt fersk i dette hi-fi mylderet.

Beste hilsen King Kong

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.756
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Betyr det at du ikke kan regulere volumet på hver enkelt kanal separat med Denonen din?

mvh

King Kong

Medlem
Ble medlem
03.08.2009
Antall liker
0
Neida, det kan nok reguleres for hver enkel kanal, så det er fullt mulig å koble dette direkte og kanskje det enkleste. Lurer bare på om en forforsterker som JC2 til Parasound vil være det beste alternativet til JC1 blokkene fremfor å ta signalet rett fra Denonen.

Mvh Ole

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.756
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
For meg høres det ut som en god ige å holde alt så enkelt som mulig. Å kople inn x antall preer bidrar IMO bare til 1)Å få en masse ekstra greier i signalveien, og
2)Til å få en uhyre komplisert prosess utav å finne en balanse i lyden.
Hadde skygget unna de preene, hadde jeg vært deg.

mvh

King Kong

Medlem
Ble medlem
03.08.2009
Antall liker
0
Takker så meget.

Det aner meg at dette med å finne rette balansen kan bli litt mer komplisert. Har ikke begynt å koble sammen alt ennå, det blir til uken. Regner vel med at jeg kommer til teste ut med/uten disse preampene, men heller til at Denonen har mer enn nok av det som skal til for å gi godt signal til forsterkerne.

Beste hilsen King Kong

Topp Bunn