Senterkanal for musikk?

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
En dag jeg var i godt humør og sterk i troen på at hifi er til for musikken og det er opp til meg hva jeg finner glede i, stålsatte jeg meg å tilbragte litt tid på audioholics youtubekanal og hjemmeside. Jeg kunne skrive mye om den aktive gledesløsheten jeg synes preger den gjengen - Og. Herregud! Når man insisterer på å være vitenskapens og fornuftens frontkjemper, og får seg til å sammenligne dårlige akustikktiltak med useriøse proteintiliskudd (ikke proteintilskudd, punktum. NB). Altså. Ikke la deg lure når du skal innrede lytterommet ditt, men bruk litt ekstra penger når du kjøper urinberikerpulveret ditt!

Nok om det! Til saken. Floyd Toole har et par interessante artikler på siden om akustikk i små rom og opplevelsen av lyd. Her gir han blant annet gode argumenter for hvorfor det burde blitt benyttet senterkanal til stereo. Finnes det reelle løsninger for slikt uten å gå veien om hjemmekinouniverset? Er det noen som har prøvd noe slikt? Floyd nevner et lexicon-produkt fra 80-tallet, men mye kan vel ha skjedd siden det?

Mvh

https://www.audioholics.com/room-acoustics/room-reflections-human-adaptation

Topp Bunn