Senter høyttalere som surround back

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Jakter etter surround back og senter høyttalere. Har blant annet fått tilbud om to stk små senterhøyttalere. Er det bare tull å bruke det som surround back. Tenker på at spredningen fra horn vil bli feil om jeg henger de loddrett. Men om jeg henger de på veggen vannrett så burde det jo kunne fungere eller?

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Antall liker
491
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Jakter etter surround back og senter høyttalere. Har blant annet fått tilbud om to stk små senterhøyttalere. Er det bare tull å bruke det som surround back. Tenker på at spredningen fra horn vil bli feil om jeg henger de loddrett. Men om jeg henger de på veggen vannrett så burde det jo kunne fungere eller?
Skulle absolutt tro det ja.

SRM

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.06.2009
Antall liker
2.501
Sted
Oppland
Torget vurderinger
23
Tror jeg også. Men det er vel neppe optimalt med vannrett mtm som det bruker å være i senterhøyttalere? Er det ikke noe som er problematisk med spredningen her?

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Mine tanker det også. En senter skal jo ligge, eller er bygget for å ligge. Og stå i linje til nesen til lytteren.

Har fått tilbud på noen små gulvstående til en ok pris, så går nok for de.

Så gjelder det bare å finne senteren.

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Antall liker
491
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Når senteren ligger vertikalt så vil den ha samme effekten som stativhøyttalere og gulvstående med det samme hornet. Spørst jo hvor høyt de skal stå, men heller for høyt enn for lavt er min smak.

Topp Bunn