Hei Orso
Den 16.01.2012 sendte jeg mine Sonus Faber Guarneri Homage fra Bring Cargo sin terminal i Kristiansand til deres terminal i Førde.
Høytalerene ble godt pakket i sin egen emballasje (3 kolli) med totalvekt 113,5 kg og deretter plassert på en europall og surret i plast slik at de fikk pallen for seg selv.
For denne frakten betalte jeg rundt 1000,- pluss minus noen kroner.
Forsikring på dette var ikke mulig via Bring da de kun har en vektberegnet forsikring som ikke ville være i nærheten av Guarnerienes verdi ved skade.
Derfor ringte jeg det forsikringsselskapet jeg er totalkunde hos, IF, og ba om transportforsikring på høytalerene jeg skulle sende. dette var ikke noe problem.
Prisen ble 1000,- og da gjaldt forsikringen fra den telefonsamtalen og syv dager frem i tid slik at jeg skulle være sikker på at de rakk frem til kjøper før forsikringen utløp.
Jeg måtte ikke reise sammen med høytalerene heller
Forsikringen kalles Transportforsikring og jeg vil tro at IF bør kunne yte deg den samme service som jeg fikk.
Hvis ikke de vil hjelpe deg kan du gjerne referere til min polise (gi meg et hint så kan jeg scanne forsikringsbeviset og vilkårene) slik at du kan få forsikret det du ønsker å sende på en skikkelig måte.
Mvh
Gjert