Frakt og sending Sende pakke med posten...?

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.646
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Er det noen som vet hvor 4 kanta posten er når det gjelder egenemballerte pakker.

Jeg har en kjøper på min McIntosh forsterker, ytterkassen på den er 62x61cmx27cm. Posten tar imot pakker på 60x60cmx120cm, Er de så firkanta at de ikke tar imot denne kassen tror dere?

Noen som har noen formeining om det? Burene de bruker er jo større. Er det sorteringsmaskinen som setter grensene her mon tro?

Setter pris på tilbakemelding.

Mvh Peter

S

sorgenfri

Gjest
Når det gjelder posten: GLEM DET!

Ikke mye til hjelp, beklager..

:)

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.096
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Firkanta? Jepps.

Jeg leverte inn en pakke. Den fikk jeg i egen postkasse etter noen dager. Gikk tilbake og klagde på dette. De veide opp på nytt og sa at den var 1 gram tyngre og det måtte betales ekstra porto.

De vant ikke den kampen ;)

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.646
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
4kanta ja, frykta det. I verste fall så får jeg skære til ytterkassen.... Gaffatape er fint. Har sendt mail til posten, så får vi se.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Hvis jeg leser prislisten og Postens betingelser riktig, skal du kunne sende forsterkeren som spesialgods - det blir bare litt dyrere. Sakset fra Postens hjemmesider:

Pristillegg for spesialgods gjelder for
- Pakker med lengde over 120 cm, bredde over 60 cm og/eller høyde over 60 cm
- Pakker uten ytre emballasje
- Pakker i rulleform

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
1.303
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
..og vekta er ikke noe problem ?

Edit: ser det er en "lett vekter" du selger :p

Sist redigert:

baldrick

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2006
Antall liker
749
Torget vurderinger
3
Mange postkontor har en åpning i disken på 60 cm, går ikke pakka nedi der får du ikke sendt.

Det er selvsagt ikke motvilje fra de som jobber der som er problemet men regelverket er så firkanta og du kan veldig fort rissikere å få den i retur selv om de som jobber i skranken er greie å lar den passere.

Når det er sagt er det gankse utrolig at der faktisk ikke finnes ett noenlunde alternativ for privatpersoner å sender større pakker i Norge. Er du bedriftskunde kan du sende med Bring (som jo er posten) men som privatperson er det ikke mulig :(

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.592
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Hvor bor du, og hvor skal du sende? Det finnes som regel andre alternativer enn posten...

Johan-Kr

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.173
Torget vurderinger
4
Det er jo bare å glemme gniertaktene så får du sendt den.
Det å sende en pakke som er utenfor størrelseskravet koster rundt hundrelappen ekstra.

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.646
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
ok ikke verre altså. Har dog i mellom tiden fått en lokal kjøper på utstyret, så nå er det bare å vente til rommet blir klart, så starter letingen etter go`lyd igjen.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
1.303
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
ok ikke verre altså. Har dog i mellom tiden fått en lokal kjøper på utstyret, så nå er det bare å vente til rommet blir klart, så starter letingen etter go`lyd igjen.
Loftet begynner å ta form mao ?

GjeEsp

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2006
Antall liker
113
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
Mange postkontor har en åpning i disken på 60 cm, går ikke pakka nedi der får du ikke sendt.

Det er selvsagt ikke motvilje fra de som jobber der som er problemet men regelverket er så firkanta og du kan veldig fort rissikere å få den i retur selv om de som jobber i skranken er greie å lar den passere.

Når det er sagt er det gankse utrolig at der faktisk ikke finnes ett noenlunde alternativ for privatpersoner å sender større pakker i Norge. Er du bedriftskunde kan du sende med Bring (som jo er posten) men som privatperson er det ikke mulig :(
Går greit å sende pakker med Bring som privatperson. Det en imidlertid bør være obs på er at det må tegnes egen forsikring da Bring kun har en slags forsikring hvor beløp er beregnet pr.kg, noe som igjen vil si at f.eks HiFi som koster endel kroner pr kg ikke vil bli dekket for noe i nærheten av reel verdi ved uhell/tap.
Mvh
Gjert

Topp Bunn