Juss og økonomi Selvangivelsen

Z

Zomby_Woof

Gjest
Skulle vi ikke funnet selvangivelsen på altinn nå? Min er ikke å se noe sted.

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Min lå klar allerede i 7 tiden i morrest. Du har meldt deg som e-kunde går jeg ut ifra?

GjeEsp

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2006
Antall liker
115
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
Den er der for de som ha registrert at de ønsker den elektronisk. Jeg fant min uten problemer.

Mvh
Gjert

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
4.615
Er ikke fristen for levering i slutten av April?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg vet ikke om jeg er registrert, tror ikke jeg har gjort noe aktivt i den retningen. Men jeg leverte da elektronisk i fjor, og i forfjor, om jeg ikke husker feil?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Aaaah. I for fikk jeg den på papir og elektronisk, men leverte elektronisk. Var ikke dette en tøysete måte å gjøre det på? Blir jeg nødt til å levere på papir? Eller dukker det opp en elektronisk utgave senere?

B Rasse

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.05.2012
Antall liker
477
Elektronisk utgave kjem som i fjor digitalt og analogt. Eg fekk melding om at min er klar 1. april.

G

Gjestemedlem

Gjest
Umulig å logge seg på. Alt henger.

Bombe...

edit: kom inn... restskatt :(

Sist redigert av en moderator:

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.668
Torget vurderinger
1
Har ikke sett den ennå men regner med å få igjen en 40 000 - 50 000kr som vanlig....:cool:

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.723
Torget vurderinger
12
Siktet meg inn mot ett nulloppgjør. Etaten syntes de skulle ha 5k. Etter en liten justering av fradrag får jeg igjen 5k. Snittet er spot on :). Langt unna toppåret 2003 da jeg fikk igjen 72k.

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Antall liker
312
Var innom nettet i morges.

Fikk igjen 4.000,- kr og greit er det, er ikke noe værre en å bli skyldig penger.
Uansett hvor lite det er så er det surt.

K

kveita

Gjest
Skulle vi ikke funnet selvangivelsen på altinn nå? Min er ikke å se noe sted.
For at du skal kunne få skatteoppgjøret ditt elektronisk måtte du være registrert som E-aktør innen 1.mars i år. Dersom du har min ID, (bank,pinkode etc.) skal det være mulig for deg å se skatteoppgjøret nå.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
Bare 1667kr i minus, smiler fra øre til øre i dag.

T

tce-teams

Gjest
Min er ikke ferdig regnet ut enda , kan det være pågrunn av at jeg startet dette pc support firmaet mitt.

T

tce-teams

Gjest
11 kr til gode.. - Ikke til en Snickers engang..
Er bedre enn baksmell i hvertfall , kjerringa fikk 7000 i baksmell. Men håper det går opp i opp etter vi har diverse vi skal føye på disse selvangivelsene.

toillball

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2012
Antall liker
229
Fikk igjen penger som vanlig, da jeg skatter for meget pga høyt boliglån.

Men er det sånn å forstå at dersom jeg og samboer gifter oss så får vi 30k ekstra i året i skattelette? Pr skalle?

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Antall liker
1.965
Sted
Phobos
Fikk igjen penger som vanlig, da jeg skatter for meget pga høyt boliglån.

Men er det sånn å forstå at dersom jeg og samboer gifter oss så får vi 30k ekstra i året i skattelette? Pr skalle?
Skattefordelen ved å være gift vil primært oppstå dersom kun en av dere har inntekt. I forhold der begge tjener penger er det så vidt jeg har forstått ingenting å hente på dette. Et googlesøk forteller mye om når dette er gunstig.

Gitt at man er samboere med felles barn (dette er en viktig faktor i regelverket) og ikke bruker giftemål som bevisst spekulasjon i arv er det i det hele tatt svært få argumenter for giftemål utover tradisjon og romantikk i dag (det er fremdeles en fordel i visse tilfeller, men dette er ikke noe de fleste kommer borti)

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Antall liker
1.965
Sted
Phobos
Måtte gjøre et håndgrep i fjor sommer siden jeg solgte en enebolig med en del gjeld uten å kjøpe meg noe nytt (har nettopp fått kjøpt ny bolig som jeg flytter inn i nå i sommer etter å ha slitt med boligkjøp i fullstendig tullete tilstander i boligmarkedet i Oslo-området i 3/4 år). Ting ble ytterligere komplisert av at jeg samtidig byttet arbeidsplass, slik at jeg ikke fikk en enkel oversikt over totaltilstanden. Jeg var derfor spent på hvordan det gikk med skatten i forhold til mine beregninger i fjor sommer. Dessverre så viser det seg at jeg neppe var så god til å regne siden jeg får igjen over 22k på skatten. Målet var å gå litt i pluss, men det var da voldsomt til skivebom.

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
309
Sted
Tomter
Torget vurderinger
35
Fikk igjen veldig mye. Men når samboern får dobbelt så mye i restskatt blir det allikevel minus på meg også:)

Z

Zomby_Woof

Gjest
11.781,- tilbake. Det skulle tilsvare de hjula jeg sikler på, sånn ca. :D

Topp Bunn