Selger - bøkene man må lese!

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.951
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Min neste jobb får nok litt preg av å være selger....dette er nytt terreng for meg....er jo greit å bla igjennom noen av disse internasjonal bestselgerene om emnet....noen som kan anbefale noen gode bøker...?

Mvh
OMF

N

nb

Gjest
Få tak i mest mulig kompromitterende informasjon om de du skal selge til, samt bilder av de personene i en del svært pinlige situasjoner, så skal du se salgene går nesten av seg selv.

Hva skal du selge forresten? Er jo ikke helt det same å selge bruktbiler som det er å selge inn engineering-tjenester for et nytt kraftverk i Saudi-Arabia.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.951
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Kotler står i bokhyllen

Influence ser spennende ut - den plukker jeg opp - og det er vel i grunn bøker i den "sjangeren" jeg er på jakt etter!

Vil ikke gå i detalj på hva jeg skal selge, men det heller nok mer mot det siste enn det først!

Mvh
OMF

N

nb

Gjest
OMF skrev:
Vil ikke gå i detalj på hva jeg skal selge, men det heller nok mer mot det siste enn det først[e]!
Har et par kompiser som jobber i industrien i en slags salgsjobb, det dreier seg om enorme prosjekter hvor deres arbeidsgiver kanskje bare er en av ørten underleverandør til noen som byr på hele prosjektet (tenk bygging av digre kraftverk rundt om kring i verden og lignende saker). Pointet er i alle fall at salg mot slike prosjekter selvsagt er noe helt annet enn hva du leser om i the usual suspects innen markedsføringslitteraturen. De du selger til er da ofte minst like proffe som deg selv på relevant teknologi og fagfelt, det byr på en del utfordringer. Det er lettere å selge slankepreparater til Kari Dunk enn det er å markedsføre et legemiddel mot legestanden.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
En kompis av meg prøvde seg som forsikringsselger og han solgte svært godt. En dag ble han spurt hvordan han fikk det til, og da svarte han -Å selge forsikring er akkurat som å sjekke damer på byen. Hvis man bare spør mange nok så blir det til slutt. ;D

Topp Bunn