Scan av Lyd & Bilde sin test av Mark Levinson No 38s

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
575
Torget vurderinger
1
Hei
Har noen tilgang til den smått legendariske testen av ML 38s i Lydogbilde fra 95/96, forfattet av Knut Vadseth? Er det noen som kunne tenke seg å scanne/fotografere testen og sende meg den via PM?

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Hvis du vet hvilket nummer det er kan jeg se om jeg har det.

Stereofix

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.07.2005
Antall liker
609
Sted
Tromsø
Torget vurderinger
1
Hei
Regner med det er testen Mark Levinson og DP, fra april nr i 1995. Kan fyreopp scannern.. :D

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.328
Torget vurderinger
1
Stereofix skrev:
Hei
Regner med det er testen Mark Levinson og DP, fra april nr i 1995. Kan fyreopp scannern.. :D

Er det denne "testen" som representerer lavmålet i Norsk forbrukerjournalistikk? Husker i alle fall en sammenligningstest mellom ML og DP der Vadseth var hjemme i stua til konstruktøren av den ene forsterkeren (gjett hvilken!). Han hadde fått lånt den andre forsterlkeren fra en kunde da importøren ikke anså Vadseth som uhildet eller seriøs (de hadde jo rett!).
Norsk hi-fi journalistikk på 90-tallet var en sammenhengende katastrofe befengt med kameraderi og journalister som knapt var i stand til å stave! Heldigvis er standarden hevet betraketlig de siste 10 år og Fidelity er jo blitt riktig bra.

Hamram

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.09.2006
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Voff skrev:
Stereofix skrev:
Hei

Er det denne "testen" som representerer lavmålet i Norsk forbrukerjournalistikk? Husker i alle fall en sammenligningstest mellom ML og DP der Vadseth var hjemme i stua til konstruktøren av den ene forsterkeren (gjett hvilken!). Han hadde fått lånt den andre forsterlkeren fra en kunde da importøren ikke anså Vadseth som uhildet eller seriøs (de hadde jo rett!).
Norsk hi-fi journalistikk på 90-tallet var en sammenhengende katastrofe befengt med kameraderi og journalister som knapt var i stand til å stave! Heldigvis er standarden hevet betraketlig de siste 10 år og Fidelity er jo blitt riktig bra.
Da kan jeg altså trekke den slutningen at da du sammenlignet (?) DP og ML, så kom du fram til noe annet enn den godeste Vadseth? Om sammenhengen/omgivelsene for testen er slik du beskriver det, vet jeg lite om, men i så tilfelle synes jeg det var ganske rart at ML-importøren ikke stilte opp med utstyr, og sluttet seg til det gode selskap. Kanskje de rett og slett feiget ut? 8)

Etter min erindring var det slik at importøren ikke var helt fornøyd med måten testen ble utført på, siden utstyret ikke kom direkte fra dem, og slett ikke at noen som helst ble ansett for å være useriøse. Det er en litt drøy påstand du serverer her egentlig...

PS: Jeg tror forresten ikke dette er testen "Man" er ute etter. Det var ML 333 og DPA-6.3 som ble testet av Vadseth.

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
575
Torget vurderinger
1
Neida, det var ikke den testen, selv om jeg også husker den godt ;) Det var vel ML38s vs DPC 7.0 eller noe. Tror også Adcom sin passive/aktive preamp (GFE-750?) ble nevnt? Ml38s virket håpløst fjernt for en ung tenåringsgutt kan du si :) Og Knut Vadseth sin fantastiske sakprosa fra den gang mangler jo sidestykke i "nyere tid".
Det var tider det..

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Det viste seg ved nærmere undersøkelser at jeg ikke hadde det nummeret denne omtalen var skrevet i, noen som gidder å dele?

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.328
Torget vurderinger
1
havar skrev:
Da kan jeg altså trekke den slutningen at da du sammenlignet (?) DP og ML, så kom du fram til noe annet enn den godeste Vadseth? Om sammenhengen/omgivelsene for testen er slik du beskriver det, vet jeg lite om, men i så tilfelle synes jeg det var ganske rart at ML-importøren ikke stilte opp med utstyr, og sluttet seg til det gode selskap. Kanskje de rett og slett feiget ut? 8)

Etter min erindring var det slik at importøren ikke var helt fornøyd med måten testen ble utført på, siden utstyret ikke kom direkte fra dem, og slett ikke at noen som helst ble ansett for å være useriøse. Det er en litt drøy påstand du serverer her egentlig...

PS: Jeg tror forresten ikke dette er testen "Man" er ute etter. Det var ML 333 og DPA-6.3 som ble testet av Vadseth.

Drøy påstand??? ???
Hva med habiliteten? Utfallet av testen er totalt irrelevant :p. Framgangsmåten knuser enhver habilitet "Testen" til Vadseth skapte storm på nettet. I tillegg var det tema i samtlige forbrukerjournalistikk redaksjoner. Snakk om i drite i eget reir.

Topp Bunn