SB X-FI - line-in samme som digital ut

BillyJoe

Medlem
Ble medlem
19.10.2007
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Hei,

Har en pc med et SB X-FI Audio lydkort.

Har behov for å sende et line-in signal fra Nintendo Wii og PC#2 inn i PC#1, og videre til DAC og stereoanlegg. Trenger altså line-in port (helst 2 faktisk), samt SP/dif digital ut.

På X-FI kortet er dette fikset så genialt at en av utgangene (såkalt Flexport) kan settes til enten digital ut eller line-in. Jeg får altså det jeg trenger, bare ikke samtidig. Så jeg trenger noe annet.

Kan et SB X-FI kort konfigureres på noe vis slik at f.ex mic-porten kan brukes som line-in?

Finnes det et lydkort som har 2 line-in og en sp/dif utgang? Har kikket gjennom komplett.no's lydkort, og det virker som de lydkortene som er i handelen stort sett har Toslink digital utgang, noe som er ubrukelig.

Anyone?

BJ

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
XFi Elite Pro har en egen breakout-boks med det du etterspør. Har dette kortet selv.

BillyJoe

Medlem
Ble medlem
19.10.2007
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Frykelig pris da, når formålet kun er å skuffe et digitalt signal videre til en DAC som allerede står i hylla. Her begynner det å lukte loddetinn allerede, må nok hjemme-mekke meg ut av denne knipa. Et par-tre brytere fornuftig plassert i ledningsvrimmelet vil gi en brukbar løsning, vil jeg tro.

Takk likevel for innspillet, greit å vite om alternativene:)

mvh,
BJ

Topp Bunn