Samarbeid om kjøp av Technics SL-1210 mkII

larsggu

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.07.2007
Antall liker
21
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Jeg har i lengre tid prøvd å få tak i en slik platespiller brukt og det ligger minst fire spillere til salgs relativt rimelig på finn.no (typisk to stykk for 5000,-). Problemet er bare at de nesten uten unntak selges i par, og ingen selgere ønsker å bli sittende igjen med bare en.

Jeg prøver derfor et langt skudd her på sentralen; Hvis noen andre skulle være interessert i en slik spiller, hva med å gå sammen å kjøpe et par og ta en spiller hver? Jeg bor i Oslo og kan være behjelpelig med transport hvis noen andre i Oslo-området skulle være interessert.

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.161
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Du er klar over at de fleste parrede SL1210 har vært i DJ tjeneste, somregel på fester, og gjerne blitt fraktet både ofte og langt?
Du får en ny (selv-import) for under 5k

Arne K

larsggu

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.07.2007
Antall liker
21
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
5
Det er en kalkulert risiko, ja. Det var uansett ikke tanken å kjøpe noe usett / -prøvd. Spillerne er bygd for å tåle røff behandling, og ved å sjekke noen kritiske punkter (anti-skate-mekanisme, pitch-fader osv.) kan man sikre seg at den er i god stand. Pickup vil de fleste bytte til sin egen uansett.

Er forøvrig helt klar over at man kan få kjøpe en ny gjennom ljudia til ca. 5k, men det er det dobbelte av mitt budsjett p.t.

Steinkare

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2004
Antall liker
408
Torget vurderinger
11
Eller gjøre som meg. Fjerne den org.armen , lage nytt armboard og bestille en Rega arm. Se artikkel i HIFI World.

Topp Bunn