Salg av gullmynt?

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.963
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Vi fikk en gullmynt i bryllupsgsve i fjor, en Kanadisk Maple Leaf Gold 1 unse .9999 gull. Nå har vi tenkt å investere i en ny ovn, og delfinansiere den ved å selge denne mynten, gullprisen har jo steget noe voldsomt i det siste.
Jeg har vært inne på nettet og ser at det finnes firmaer som kjøper slike mynter, men de må da sendes med post til firmaet som. Er litt skeptisk, men er det noen som har gjort noe slikt?
Noen som har erfaring?

mvh

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Solgte en myntsamling for et par år siden. ok en runde til mynthandlere i oslo og fikk noen tilbud. gullmyntene
ble solgt til gullpris minus et par med samlerverdi. Tipper din er en gullpris kandidat

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Gull er populært blant mange om dagen, og mynter er momsfrie og passende kvantum for småsparere. Firmaer som Forex selger Maple leafs og tilsvarende unsemynter til spotpris + et påslag på noen prosent (8?). Jeg antar at du lett selger den til spotpris+ på Finn. Det greieste er kanskje en mynthandler i kjøreavstand.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.815
Torget vurderinger
0
Etter den mest oppdaterte prisen jeg kan finne snakker vi her om 9138,22 i guldverdi.

Det gir jo et pent bidrag til en ovn det. ;)

Ingen her inne som ønsker å spekulere i stigende gullpris? Selger du for "dagspris" til en her på HFS slipper du kommisjonen en proff vil kreve fra deg, og kjøper slipper også kommisjonen. Vinn-vinn situasjon det. :D

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.963
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Spiralis skrev:
Etter den mest oppdaterte prisen jeg kan finne snakker vi her om 9138,22 i guldverdi.

Det gir jo et pent bidrag til en ovn det. ;)

Ingen her inne som ønsker å spekulere i stigende gullpris? Selger du for "dagspris" til en her på HFS slipper du kommisjonen en proff vil kreve fra deg, og kjøper slipper også kommisjonen. Vinn-vinn situasjon det. :D
Av og til går det troll i ord.... ;D

Takk til alle for råd og innspill! Å spørre her på HFS er omtrent som å slå opp i Hakkespettboka, her finnes svar på det aller meste.

mvh

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Antall liker
312
For all del ikke selg til mynthandlere.

Legg den ut på Qxl, eventuelt ett auksjonsfirma, men de tar provisjon av salget.
Ofte 20 - 25% av kjøpsverdi.

Skanfil.No er store på auksjoner av mynter i Norge, men minste innleveringsverdi er kr 2000,-
Tar en stund før man får pengene, særlig hvis mynten blir lagt ut via en av de store hovedauksjoner.
Men de har løpende auksjoner også.

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.963
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Takk for råd. Nå er den faktisk solgt alt til en person her på HFS. Genial løsning!

mvh

Topp Bunn