Dette var en ny vri, tilogmed i USA vil jeg tro.
Saksøker Gud for terror
http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.3500067
Saksøker Gud for terror
http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.3500067
Godalive skrev:Billig forsøk på å fraskrive seg ansvar, synes jeg.... Gud har gitt menneskene en flott klode, men herr Chambers innser tydeligvis ikke at det er han selv (og alle oss andre) som sakte, men sikkert ødelegger skaperverket.
Jeg ser ikke poenget i å komme inn i en diskusjon rundt hvorvidt "Han" eksisterer eller ikke. Hvis jeg tolker trådstarter rett så var ikke det temaet for søksmålet.Godalive skrev:Sterkt uenig i karakteristikken, men antar da at du også mener at Han faktisk eksisterer...? "Acts of God" er faktisk et godt poeng. Skal man derved tro at Gud vil skade det Han faktisk har skapt? Har han i tilfelle kapasitet/evner til å gjøre dette?
Håper du tilgir at jeg klippet bort predikanten. En sær autistisk greie jeg lider av: Liker ikke sorten !!Gjestemedlem skrev:Hvis han når frem med klagen eller at den blir avvist av pratiske hensyn kan man jo utvide søksmålet, og ta med guds agenter og forretningsførere neste gang. Og dem er de mange nok av både i USA og Afghanistan. Det ville jo vært på sin plass om f.eks. baptistkirken hadde havnet på USAs liste over organisasjoner som finansierer terrorvirksomhet.
Da havner jo presidenten på den lista. Imidlertid er vel situasjonen i USA ganske identisk for hhv Bush og Gud.Gjestemedlem skrev:Hvis han når frem med klagen eller at den blir avvist av pratiske hensyn kan man jo utvide søksmålet, og ta med guds agenter og forretningsførere neste gang. Og dem er de mange nok av både i USA og Afghanistan. Det ville jo vært på sin plass om f.eks. baptistkirken hadde havnet på USAs liste over organisasjoner som finansierer terrorvirksomhet.
Snakker du ut fra en Norsk eller Amerikansk kontekst her?Spiralis skrev:Julenissen er jo søkkrik så han kan nok saksøkes for det meste. Selv om han gir gaver til fattige oppfordrer han nok til materialisme og forbrukersamfunnets vekst, og da et det veldig PK å saksøke ham. ;D ;D ;D ;D
Det er nok den USA insnpirerte Coca Cola julenissen, saksøkt i et Norge der begge uttrykkene materialisme og forbrukersamfunn tenderer til å være borderline skjellsord. ;Dknutinh skrev:Snakker du ut fra en Norsk eller Amerikansk kontekst her?Spiralis skrev:Julenissen er jo søkkrik så han kan nok saksøkes for det meste. Selv om han gir gaver til fattige oppfordrer han nok til materialisme og forbrukersamfunnets vekst, og da et det veldig PK å saksøke ham. ;D ;D ;D ;D
-k