Søking i tidligere tråder/innlegg

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Hvorfor tar det bortimot et minutt å utføre søket "måling" her på sentralen?

Det er mulig det er bare meg, men hvorfor kan man ikke velge å få opp bare første innlegg eller overskrift på første innlegg i en tråd? Litt irriterende å måtte bla igjennom bortimot ca 100 innlegg om måling av Cardas kabler når jeg leter etter innlegg om rommåling.

Og hvorfor er det ikke default i søkefunksjonen å søke i alle innlegg helt fra starten? Istedet må jeg skrive inn antall dager/timer, hvordan i all verden skal jeg vite hvor mange dager/timer det er siden første innlegg ble skrevet her på sentralen?

Og det er vel også mulig å implementere "søk i denne tråd" funksjon også, noe som kunne være nyttig når enkelte tråder har 25 sider med innlegg.

Vel, det var mine 5 cent

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.601
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Og det er vel også mulig å implementere "søk i denne tråd" funksjon også, noe som kunne være nyttig når enkelte tråder har 25 sider med innlegg.
"Vis alle" og trykk ctrl+f er en løsning her.

1 minutt ellers på et søk er rimelig lenge, men det er
Antall emner totalt: 19298 - Antall innlegg totalt: 294647
innlegg med masse tekst i tillegg som skal søkes gjennom og avgrenses ikke søket av noe er det rimelig intensivt søk som skal gjennomføres i databasen.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
"Vis alle" og trykk ctrl+f er en løsning her.
Ja det er en løsning, men for eksempel i Patos-tråden må jeg da også laste inn ca 3MB med bilder, og det kan jo ta tid. Istedetfor så kunne jeg stått på side en i tråden å valgt "søk i denne tråd" og spart masse tid.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
1 minutt ellers på et søk er rimelig lenge, men det er  
innlegg med masse tekst i tillegg som skal søkes gjennom og avgrenses ikke søket av noe er det rimelig intensivt søk som skal gjennomføres i databasen.  
Ja, nettopp derfor hadde det vært en fordel om det var mulig å søke bare i overskrift i tråd og bare først innlegg eller overskrift i tråd ble vist

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.601
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Finnes garantert YaBB plug-ins som støtter dette. Men jobber ikke HFS folka med nytt forum da?
Regner med at de fortsetter med YaBB som nå er i versjon 2.1 og her brukes det versjon 1.2. Selv har jeg mest erfaring med noe som heter phpBB2 forum (drifter flere) som er lignende og det finnes utallige plug-ins og modifikasjoner som gjør at alt kan skreddersys. Søk inkludert.
Plug-ins kan også være litt tricky å få til, spesielt om man skal oppgradere. Da kan funksjonaliteten til diverse tillegg mistes. Ofte en bra jobb å få alt opp igjen etterpå.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Finnes garantert YaBB plug-ins som støtter dette. Men jobber ikke HFS folka med nytt forum da?
Regner med at de fortsetter med YaBB som nå er i versjon 2.1 og her brukes det versjon 1.2. Selv har jeg mest erfaring med noe som heter phpBB2 forum (drifter flere) som er lignende og det finnes utallige plug-ins og modifikasjoner som gjør at alt kan skreddersys. Søk inkludert.
Plug-ins kan også være litt tricky å få til, spesielt om man skal oppgradere. Da kan funksjonaliteten til diverse tillegg mistes. Ofte en bra jobb å få alt opp igjen etterpå.
Måtte bare si noe om dette NÅ, vet ikke hva som kommer jeg?

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.759
Torget vurderinger
0
AVForum har et søkeverktøy som FUNKER - Hva med å kopiere det?

Har slutta å søke i dette forumet - alt for tungvint

Zombat

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2010
Antall liker
811
Sted
Trøndelag
Torget vurderinger
1
Ville søke på tråder som omhandler Spotify. Når svaret på søket kommer, så er det utdrag fra setninger som inneholder ordet Spotify. Dette er jo utrolig mange og uoversiktlig, da det er tråder om emnet jeg egentlig søker. Men mulig det finnes en funksjon som tar seg av søk om de forskjellige tråder.

Ofte starter du med Vis uleste innlegg siden forrige besøk. Når du så har lest flere sider i en tråd og vil tilbake til
utgangspunktet, oversikten over uleste innlegg siden forrige besøk, så hadde det vært fint med en funksjon som gikk
direkte dit.Mulig det finnes også, uten at jeg har oppdaget det.

Bare noen betraktninger. :-\

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Det kommer ny søkefunksjon på det nye forumet, og det vil ikke bli noen flere oppgraderinger på dagens versjon.

Topp Bunn