- Ble medlem
- 13.12.2002
- Antall liker
- 0
Denne høyttaleren ble testet i Lyd&Bilde på slutten av 90-tallet. Noen som har denne testen ? Vil svært gjerne ha den ....
De ble vel produsert fram til firmaet forsvant (er klar over at KL har tatt opp igjen produksjonen av forsterkere igjen). Glemmer aldri en demo jeg fikk av disse i Doxas lokaler i Kristiansand. Det ble kjørt dobbelt signature effektforsterkere, 07 forforsterker, og Doxa D/A. Helt nydelig lyd. Vær bare klar over at Revelatoren blir kjørt ganske hardt gjennom delefilteret i denne konstruksjonen. Trådene til svingspolen kan ryke ved pådrag over tid.Hvor ble det av Doxa sine høyttalere egentlig? Var de ikke gode nok? Hører jo en del skryt om de....
Dette må bunne i andre årsaker enn høyttalerne. Jeg har som sagt hørt dem i Doxas egne lokaler, og det lød svært linjært. Noe av den beste lyden jeg har hørt faktisk, og et 10 dB fall i øvre bass/nedre mellomtone var det ikke snakk om. Tror nok heller at følsomheten på 92dB er rimelig optimistisk oppgitt, hvis du husker rett.Har hørt de faktisk. Det låt lyyyyyyyyyyyst. Ingen kropp og bunn i det hele tatt i mine ører. Mulig resten av oppsettet bidro, men jeg mistenker høyttaleren for å være voicet altfor lyst. Har sett den spesifisert til en følsomhet på 92 dB, og hvis det stemmer så vil den nok dabbe av bortimot 10 dB fra mellomtone og ned mot 100 Hz. Det er ikke lett å unngå lys klang med noe slikt.
Har hørt de faktisk. Det låt lyyyyyyyyyyyst. Ingen kropp og bunn i det hele tatt i mine ører. Mulig resten av oppsettet bidro, men jeg mistenker høyttaleren for å være voicet altfor lyst. Har sett den spesifisert til en følsomhet på 92 dB, og hvis det stemmer så vil den nok dabbe av bortimot 10 dB fra mellomtone og ned mot 100 Hz. Det er ikke lett å unngå lys klang med noe slikt.
Tror definitivt ikke dette er en match for ICEpower forsterkere. Jeg har jobba en del med ICEpower i det siste, og funnet ut at ICEpower nådeløst avslører svakheter i kjeden, spesielt på høyttalernes klangbalanse.
Nei, det er som nevnt ovenfor diskantelementene som kan ryke på denne høyttaleren pga lav delefrekvens/lavordens filter. Går dog ut fra at høyttalerne tåler relativt mye effekt før dette skjer.Erstatnings elementer kan han også levere. Han hadde enda ikke fått en eneste reklamasjon på ødelagte bass elementer.