Rydde på PCen

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Noen som vet om noen gode programmer eller måter for å rydde opp på PCen?
Når man vil fjerne et program og det ikke ligger med avinstalleringsprogram, og man ikke finner programmet i listen for "legge til eller fjerne program", hvordan skal man få de vekk fra maskinen da?
Formatering av harddisk er uaktuelt, det kommer til å ta måneder å legge inn igjen alt og få det til å funke, om det noen gang går..

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
komponenten: norton? Da har de faktisk lagt ut et verktøy for det. Norton removal tool.

Lette som f i går for å finne noe som kunne fjerne skiten på en pc til en arbeidskollega.
Vista på en lap til 4k, snakker om suppe gitt.

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Antall liker
6
atonal skrev:
Støtter denne, CCleaner er helt suveren. Fjerner masse forskjellig dritt av unødvendige filer, cookies, gamle loggfiler, gamle registeroppføringer, gamle windows update filer etc.
Har også en egen programavinnstallering som er grundigere enn den som følger med windows.
Har brukt det i 3 år med stor suksess, har aldri hatt noen problemer med denne.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Har lastet ned CCleaner og kjørt en runde, den fant jo en god del, men noen av de programmene jeg ville ha vekk kom ikke opp i listen der heller.
Kjører jo scandisk og defragmentering i ny og ne, selv om jeg sikkert burde gjort det oftere. Maskinen jobber egentlig greit den, men ville ha vekk litt gamle program som ikke er i bruk lenger og ellers renske opp litt.

Ligger det removal tools i norton på maskinen eller må det lastes ned?

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.116
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Komponenten skrev:
Har lastet ned CCleaner og kjørt en runde, den fant jo en god del, men noen av de programmene jeg ville ha vekk kom ikke opp i listen der heller.
Kjører jo scandisk og defragmentering i ny og ne, selv om jeg sikkert burde gjort det oftere. Maskinen jobber egentlig greit den, men ville ha vekk litt gamle program som ikke er i bruk lenger og ellers renske opp litt.

Ligger det removal tools i norton på maskinen eller må det lastes ned?
Her: http://www.pchell.com/virus/uninstallnorton.shtml finner du det nødvendige.

Bernt K

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Tror egentlig ikke jeg har spionprogram, ( har av og til kjørt noen antispionprogram som ikke har funnet noe ) var i alle fall ikke det jeg tenkte på, men program som jeg selv har lagt inn ( ”lær å lese med Kåre Katt” og den slags) som selvsagt ikke verken tar mye plass eller gjør noe galt om det ligger der. Men jeg ville ha de vekk da de ikke lenger er i bruk, og da syntes jeg det var rart de ikke kom opp i oversikten over program ( siden de kommer opp i listen over program når man trykker start->programs-> osv.) Kan vel sikkert bare finne stedet de ligger og slette filene, men da vil det vel ofte ligge noen resten igjen et sted. Men de vil vel kanskje ccleaner da fjerne?

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
428
Sted
Friedrichstadt
Komponenten skrev:
Tror egentlig ikke jeg har spionprogram, ( har av og til kjørt noen antispionprogram som ikke har funnet noe ) var i alle fall ikke det jeg tenkte på, men program som jeg selv har lagt inn ( ”lær å lese med Kåre Katt” og den slags) som selvsagt ikke verken tar mye plass eller gjør noe galt om det ligger der. Men jeg ville ha de vekk da de ikke lenger er i bruk, og da syntes jeg det var rart de ikke kom opp i oversikten over program ( siden de kommer opp i listen over program når man trykker start->programs-> osv.) Kan vel sikkert bare finne stedet de ligger og slette filene, men da vil det vel ofte ligge noen resten igjen et sted. Men de vil vel kanskje ccleaner da fjerne?
Ja, da virker et antispyware-program overflødig :) Spørs om du kommer utenom å fjerne programmene manuelt, ved å kikke rundt i Programfiler/Program Files, søke og fjerne mapper og filer en etter en. Har lyst til å være skikkelig nerd går du løs på søk & slett i registeret også, men det bør du kanskje overlate til CCleaner.

Topp Bunn