Rydd opp på børsen!

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Tok en rask opptelling på bruktbørsens vinylavdeling. Jeg kom til at 73 av 188 annonser er merket solgt eller står flere plasser etter "bumping". D.v.s. nesten 40% av alle annonsene under Vinyl er "søppel". I tillegg er det høyst sannsynlig at enda flere objekter er solgt uten at annonsen er fjernet, eller merket "solgt". Det er altså rimelig å anta at over halvparten av annonsene under denne avdelingen er "søppel".

Vennligst rydd!!!

Birdman

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.574
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hvem spør du? Mods eller de som har lagt ut annonsene?

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=27887.0

En tråd om samme emne fra tidligere.

Jeg er enig. Synes de som legger ut annonser skal ha ansvar for å slette dem selv. Personlig er jeg også imot bumping. Ofte en bruker gjerne har 3-4 identiske annonser.
Ser jeg dette slettes alle bortsett fra en.

Har tidligere slettet annonser som det sto solgt på, men da fikk jeg kjeft gitt. De var jo ikke solgt, men reservert.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.079
Torget vurderinger
1
Har ikke vært innom på vinylsiden på en stund. Men jeg er innom kjøp og salg å rydder litt opp med jevne mellomrom. Faktisk flytter jeg en del annonser også, selv reglene er klare på at malplasserte annonser slettes.

Mvh. Bjørn

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
bambadoo skrev:
Hvem spør du? Mods eller de som har lagt ut annonsene?
I utgangspunktet mener jeg at de som har lagt ut annonsene selv skal slette sine annonser etter et salg. En "solgt"-merking kan etter min mening få stå i inntil tre dager. De som kopierer en annonse for å flytte den opp, må slette den første.

Hvis dette blir forsømt i den grad vi ser/så i dette tilfellet, er det flott om moderatorene tar en "sjau".

bambadoo skrev:
Har tidligere slettet annonser som det sto solgt på, men da fikk jeg kjeft gitt. De var jo ikke solgt, men reservert.
Da kan du "kjefte" tilbake og be de om å skrive reservert. Solgt betyr ikke det samme som reservert.

Birdman

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.079
Torget vurderinger
1
Det har du jo forsåvidt rett i Birdman.

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
Birdman skrev:
I utgangspunktet mener jeg at de som har lagt ut annonsene selv skal slette sine annonser etter et salg. En "solgt"-merking kan etter min mening få stå i inntil tre dager.

Birdman
Her er jeg UENIG
En solgt annonse bør stå i minst en og en halv uke
Dette fordi hvis jeg har solgt eller kjøpt noe på børsen,så tar det 1 uke med posten å få dette.
Og det er greit å få kontrollert varen/e i forhold til annonse.
Derfor er 3 dager alt for lite

Mvh Jan I (NordNorge)

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Jan_I skrev:
Birdman skrev:
I utgangspunktet mener jeg at de som har lagt ut annonsene selv skal slette sine annonser etter et salg. En "solgt"-merking kan etter min mening få stå i inntil tre dager.

Birdman
Her er jeg UENIG
En solgt annonse bør stå i minst en og en halv uke
Dette fordi hvis jeg har solgt eller kjøpt noe på børsen,så tar det 1 uke med posten å få dette.
Og det er greit å få kontrollert varen/e i forhold til annonse.
Derfor er 3 dager alt for lite

Mvh Jan I (NordNorge)
Greit nok. La det stå til salget er fullført. Men så, fjern "søppelet".

Mvh. Birdman

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
Der er jeg helt enig Birdman :)
Mvh

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Enig med Birdman her, og jeg har nettopp tatt en kraftig opprydding på bruktbørsen.

Mvh
Thomas

janghell

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.12.2002
Antall liker
394
Torget vurderinger
12
Jeg lager alltid en PDF fil av annonsen når jeg kjøper noe. Bruker cutePDF. Blir installert som en skriver/printer. Når jeg skal lage en pdf fil tar jeg bare å "skriver" den ut til en pdf fil. Kjempegreit ;)
http://www.cutepdf.com/

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Høvdingen skrev:
Enig med Birdman her, og jeg har nettopp tatt en kraftig opprydding på bruktbørsen.

Mvh
Thomas
Dét er hva jeg kaller rydding :eek:. Takk!!!

Birdman

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
janghell skrev:
Jeg lager alltid en PDF fil av annonsen når jeg kjøper noe. Bruker cutePDF. Blir installert som en skriver/printer. Når jeg skal lage en pdf fil tar jeg bare å "skriver" den ut til en pdf fil. Kjempegreit ;)
http://www.cutepdf.com/
Veldig smart med tanke på evnt. tvist om hva som ble skrevet i annonsen.

C

Cyber

Gjest
Må sende en off-topic-takk for cutePDF, det var utrolig handy! :)

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Nå er det i ferd med å skli ut igjen. 17 annonser har stått merket med solgt "for lenge". Samme annonsen står også flere plasser. Salget er ikke gjennomført før annonsen er slettet! Ca. 25 % av annonsene er "søppel".

Birdman

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Det er midt i ferietid, men jeg har ryddet opp en del på børsen.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Takk igjen, og fortsatt god ferie :).

Mvh. Birdman

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.474
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Ahh, derfor det var så ryddig på børsen : D

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.867
Sted
Østfold
Et forslag, hva om vi hadde en autoslettefunksjon? Slik at for eksempel ingen annonser står mer enn 2 uker før de enten blir slettet eller arkivert som "utdaterte". Samtidig kan man ha en "reaktiveringsfunksjon" som fungerer slik at de som aktivt forsøker å selge et produkt kan velge å klikke på den funksjonen for å få annonsen aktiv i nye 2 uker. Man kan til og med legge inn en funksjon der man kan velge å få e-postmelding for eksempel 24 timer før annonsen slettes/deaktiveres/arkiveres.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.784
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Snickers-is skrev:
Et forslag, hva om vi hadde en autoslettefunksjon? Slik at for eksempel ingen annonser står mer enn 2 uker før de enten blir slettet eller arkivert som "utdaterte". Samtidig kan man ha en "reaktiveringsfunksjon" som fungerer slik at de som aktivt forsøker å selge et produkt kan velge å klikke på den funksjonen for å få annonsen aktiv i nye 2 uker. Man kan til og med legge inn en funksjon der man kan velge å få e-postmelding for eksempel 24 timer før annonsen slettes/deaktiveres/arkiveres.
gode forslag, snickers.

men, så har vi de folka som annenhver dag legger inn samme annonse slik at den skal havne på topp igjen.
hvordan skal man løse det?
blir et jævla mas, der til slutt alle må gjøre det samme for at ikke annonsene deres skal drukne.

får man ikke solgt en dings på mandag, så hjelper det ikke å annonsere den pånytt til samme pris onsdag.
senk prisen, eller vent noen uker!

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.867
Sted
Østfold
Det har du selvsagt rett i. Imidlertid er jeg usikker på om det får samme effekten dersom alle annonsene er såpass nye som 2 uker. Da vil det trolig være god plass til alle annonsene på en enkelt side. Man kunne også sette opp dette slik at det viser eldste annonse først, samt gjøre det mulig for brukeren å slette annonser selv.

Topp Bunn