Sport, sykkel og trening Rulleski

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Har bestemt meg for å kjøpe meg rulleski, og begynner med skjøyteski siden det er det jeg går mest på om vinteren.
Så langt står det mellom Swenor skate og Swenor skate elite, men klarer ikke helt å bestemme meg.
Skate er noen få kroner billigere og lettere, men elite skal visstnok ha en bedre komfort og skifølelse (Er jeg blitt fortalt).
Noen her som har erfaring og kan gi meg noen gode råd?

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
32.599
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Skateski har jeg ikke erfaring med så der kan jeg ikke uttale meg om, men morro att du begynner med rulleski:) bruker Swenor fibreglass og Finstep klassisk meget fornøyd med disse!
Kanske du skulle haft ett par klassisk også? meget bra trening (staking) for kjernemuskelaturen kommer til nytte vid sykling:)

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Blir nok klassisk etterhvert vil jeg tro, men vi er et par kompiser som bestemte oss for å begynne med skjøyteski først, også ser vi etterhvert :)
Tenker nok det blir kjøp av klassisk når vi har funnet noen klassiske ski (for snø vel og merke ;) ) som fungerer uten smøring. HATER smøring. Bruke 30-45 min før hver trening bare for å bomme totalt på festet eller gli, eller stort sett begge deler, ble jeg fort lei av og løp å kjøpte skjøyteski :D
Selv skøyting vil nok ha en gunstig effekt fra beltet og opp tror jeg, og spesiellt skuldre og rygg har godt at noe annet en kun sykling.

Tror jeg smeller til med et sett skate elite. Skal til oslo på torsdag, og ser at oslo sportslager har veldig god pris på disse med binding. Alt som heter elite er jo dritbra :)

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Ble et sett swenor skate. Blir knall. Lå på rævva etter 200 meter :D :D :D
Nytt forsøk i morgen :)

Topp Bunn