- Ble medlem
- 19.09.2014
- Antall liker
- 15.583
Nå som sesongen er på hell gjentar det samme seg nok en gang - når stakeformen endelig begynner å bli i det minste halvgrei, så er skisesongen stort sett over og evenen til å stake vil forfalle frem mot neste sesong da jeg ikke driver med noe som sørger for at den opprettholdes. Mellom annet av denne grunn har jeg tenkt å prøve meg på rulleski. Har sett meg ut noen strekninger i nærområdet som er temmelig flate og i sin helhet går på gang/sykkelvei så regner det endatil som rimelig sannsynlig å komme fra dette med livet i behold og uten alvorlige skader.
Men hva er det som gjelder på utstyrsfronten? Det er i utgangspunktet kun aktuelt med klassisk, altså staking, og som man kan anta er jeg fullstendig nybegynner innen faget. Jeg er forsåvidt heller ikke fryktelig god til å gå langrenn, men det blir en 20-40 skidager pr vinter avhengig av føret i Oslomarka.
Trenger man spesielle sko eller kan jeg bruke de jeg bruker om vinteren? Må man ha spesielle staver? Må de være lengre enn de man bruker på ski siden man står noe høyere over bakken?
Men hva er det som gjelder på utstyrsfronten? Det er i utgangspunktet kun aktuelt med klassisk, altså staking, og som man kan anta er jeg fullstendig nybegynner innen faget. Jeg er forsåvidt heller ikke fryktelig god til å gå langrenn, men det blir en 20-40 skidager pr vinter avhengig av føret i Oslomarka.
Trenger man spesielle sko eller kan jeg bruke de jeg bruker om vinteren? Må man ha spesielle staver? Må de være lengre enn de man bruker på ski siden man står noe høyere over bakken?