Det er ett par muskler som er i kjernesonen ja, som trekker på hofte og ryggrad om de ikke tøyes.
Kan gi de symptomene jeg leser om i første post.
Alle disse spesialitene dere nevner... en vital ting er at når man føler man klarer det så MÅ man trene opp de aktuelle områdene, så vil da altså problemer IKKE komme tilbake.
Gidder man ei dette, så synes jeg det er totalt bortkastet og endatil gå til disse ekspertene. Og om de da ikke anbefaler da rekonvaleriserende trening, så er de KVAKK-WACK-Dudes... De vil bare ha penga dine.
Som jeg vet om så er de fleste problemer knyttet til for lite tøying av forsiden av låra... Altså quadriceps...
Det hele er et ganske komplisert system som inbefatter mange muskler fra og med trapesmuskelene på baksiden av ryggen /mellom skulderbladene og helt ned i leggene.
Over tid som man blir eldre og ikke strekker ut og slikt, så vil ett utvalgt knippe muskler/seneområder trekke seg sammen og bevegelsesmønstrene våre endrer seg. Vi belaster plutselig muskler som ikke var ment å ta de belastningene. Da starter problemene.
Hos meg:
Jeg måtte strekke ut forsiden av lårene og baksiden inkludert de dype indre kjernemusklene som går opp mot hofta...
Så måtte jeg styrke og stabilisere kneledda med dertil egnede øvelser og trene magemusklatur, som jo er en motvekt til ryggmusklaturen, det manglet hos meg...
Vomma, fydda og fydda!
En ting som man kan få gjordt er å ta en par timer med en personlig trener.
Jeg har nok en anelse at de fleste av oss trenger å lære av noen som kan sakene sine. Må jo være superb investering.
Flere jeg kjenner har gjordt dette, og det var virkelig nyttig!
FAREN ved å ikke gjøre noe med ting er at man kan pådra seg brokk og annet ufyselige greier. Da er opptrening plutselig en MYE mer fæl affære!
Dette vil man unngå!!!!
Rygg og magemuskler og bekkenbunn, det er jo det som holder kroppen på plass!!! Man vil ikke bøffe med dette! Og knær!!! La oss ikke glemme knærne!! Styrking av støttemusklatur rundt knærne er en abnormt snmart investering!!!!
Ett par lyskesenere er jo kobla i dem...
Mvh