Rotel Mitchi RHB 10 / RHC 10

tojoha

Medlem
Ble medlem
11.10.2007
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Hei Folkens!!
Er det noen der ute som har erfaring med Rotel Mitchi serien?
Jeg har nettopp anskaffet meg et sett med den pasive forforsterkeren RHC 10

Så lurer jeg på om noen har en link med nedlasting av bruker/service manual, jeg har googlet over det meste men uten hell.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.179
Torget vurderinger
1
Mener det skal være medlemmer her som har komponenter fra den serien.

tojoha

Medlem
Ble medlem
11.10.2007
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Har funnet manualene på nettet, men kunne vært artig om det var noen der som eide et slikt oppsett for å dele
erfaring med.

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Antall liker
108
Hadde 2 stk RHB-10 i sin tid. Husker dog ikke hva jeg brukte som forforsterker, men det låt bra på store Infinity, og ble litt svulstig i bassen til de strømkrevende høyttalerne mine.
Det var den gangen vi så film på laserdisc. ;D

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Antall liker
31
Jeg har ingen erfaring med Rotels Michi-serie, men skulle gjerne hatt det. Virker som Rotel tok`en langt ut den gang i allefall, med Michi. Har hatt sansen for signaturen til flere av deres forsterkere og har fremdeles et par mindre og eldre integrerte derfra som jeg liker godt for deres musikalitet og tilgivende karakter.

Her er en omtale fra 1991...

Gramophone- the Rotel Michi separates

..og en venne-tråd du kanksje kan henvende deg i:

Rotels Venner

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
janix skrev:
Hadde 2 stk RHB-10 i sin tid. Husker dog ikke hva jeg brukte som forforsterker, men det låt bra på store Infinity, og ble litt svulstig i bassen til de strømkrevende høyttalerne mine.
Det var den gangen vi så film på laserdisc. ;D
Jeg brukte også Michi på Infinity Kappa 8.1. En RHB 10 til Bassen og RHB05 til resten. RHB10 var ikke så strømsterk som man skulle tro, dro jeg på skikkelig gikk den i protection selv omden bare skulle drive 2 stk 12 tommere. :D

tojoha

Medlem
Ble medlem
11.10.2007
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Takk for innleggene deres,artig å se at andre har sine erfaringer.

Det jeg gjorde var å selge en Sugden A21a serie 2 klasse A. Den var bra men kanskje litt lite power. Så da er jeg spent på om Michi,en klare å fylle tomrommet.
Det er mulig jeg har gjort noe som er helt feil, får se på mandagen da jeg får den i hus. Hadde en kamerat som hadde enRHB10/RHC10 og brukte Infinity Modulus stativhøytalere. Og det funka som bare f....
Jeg har Vienna Acustic Mozart som skal brukes.
Men noen sier at en passiv forforsterker krever gode signalkabler, er det noen som erfaring med det.????

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.792
Torget vurderinger
4
Det viktigste er vel at kablene ikke blir for lang.
Kortest mulig "strekk" mellom amp og passiv preamp.

tojoha

Medlem
Ble medlem
11.10.2007
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Søker fjernkontroll til RHA 10

Hei Rotel fans.
Jeg søker etter den orginale fjernkontrollen til Rotel Miichi RHA 10.
Er det noen som har en slik liggende og vil selge den må dere ta kontakt på tlf 90594541 eller PM

MVH
Tore Hansen

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.287
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Det er vel riia'n som er godbiten... Resten av komponetene er helt ok sies det, men heller ikke noe mer..

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.326
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
HCS skrev:
Det er vel riia'n som er godbiten... Resten av komponetene er helt ok sies det, men heller ikke noe mer..
Her tror jeg du tar feil.
Michi var vel en jubileumsserie fra Rotel.
Dette var påkostede saker, og effektrinnene hadde evner til å drive vanskelige laster. Blant annet Sonus Faber sine store stativhøyttalere. Om de spennende nok kan vel så være. Som det meste handler det om matching. Tror ikke de er my cup of tea. Men at de i visse kombinasjoner presterte tror jeg ikke man kan komme utenom. Og du har vel rett i at riaa'en var særdles god. Ikke hørt den, men ryktet sier så.

Funbunny på sentralen har vel to sett stående.

Håvard

Topp Bunn