En Bjørn som jukser med masteroppgaver og HiFi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    I dag gikk turen til en ny HiFi forretning, denne gangen til Einklang, som ligger i Schönhauser Allee 168, Prenzlauer Berg i Berlin. Dette er en av to HiFi forretninger som ligger i gamle Øst-Berlin. Den andre er faktisk Hifi-klubben som er godt etablert i Norden.

    IMG20220713134144~2.jpg


    Litt bortenfor hovedinngangen, ligger også et verksted for reparasjon av gitarer, men det har ikke noe med Einklang å gjøre. I butikken Einklang møtte jeg Matthias, innehaver av Einklang som er særdeles hyggelig og imøtekommende, noe jeg ikke uten videre forventer som norsk turist. Einklang har ulike inngangsparti til sin butikk, noe jeg fortsatt synes er både merkelig og eksotisk ettersom vi i Norden er vant med at omtrent alle butikker uansett type har en hovedinngang. Men samtidig gir det jo en nærhet til livet på gata utenfor på en annen måte, noe som jo har sin sjarm. Dette er også en HiFi forretning som har nesten alt. Og da blir det selvsagt spennende å bli kjent med sortimentet som finnes innenfor dørene.

    IMG20220713140101~2.jpg


    Av høyttalere som finnes her kan navn som Kef, Dynaudio, Elac, Wharfedale Audio, Devialet og Pylon nevnes. Og nå har jeg sannsynligvis også glemt noen, fordi utvalget var så stort selv om lokalene ikke er enormt store. Det skaper uansett en intim atmosfære, og jeg har litt sansen for en slik måte å presentere utvalget..

    IMG20220713140132~2.jpg


    Pylon var godt representert i utvalget, men i fare for å skuffe noen på Hifisentralen må jeg innrømme at jeg ikke fikk hørt noen av Pylons høyttalere denne gangen. Men uten tvil ser flere av modellene ganske heftige ut, og innbyr til å lytte på dem.

    IMG20220713140034~2.jpg


    Hvitt er jo 1980-tallet all over again, men de kler jo mange høyttalere også. Den nærmeste av disse to er fra ATC, og de som kjenner meg vet at jeg har en tendens til å like britiske høyttalere. Men jeg har hatt danske, franske og amerikanske høyttalere også, så jeg finner stadig nye favoritter om så skal være. Dynaudio er absolutt en av de mest anerkjente produsentene av kvalitets HiFi. Disse så jeg også sist jeg var i Oslo. og de er sannelig lekre i denne utførelsen.

    IMG20220713140144~2.jpg


    Dynaudio 40th Anniversary ser helt nydelig ut i denne finishen. Det hadde vært noe å ha hatt i reserve i furtebua.

    IMG20220713141551~2.jpg


    Wharfedale Linton finner man også i utstillingen. Denne har en mer klassisk framtoning. Old school utseende er også populært nå fortiden, og Wharfedale følger trenden med denne modellen. Det må ikke misforstås med at man bare lager de samme høyttalerne fra 1970-tallet om igjen, men er nye konstruksjoner som baseres på de gamle klassiske modellene. Eller noenlunde, slik at det fysiske uttrykket blir beholdt.

    IMG20220713140600~2.jpg


    Baksiden avslører at dette er en bassrefleks høyttaler, og er du fan av biwire så trenger du ikke tenke på hvis du anskaffer Linton. Det gir kanskje også litt sjelefred når det kommer til kabler.

    IMG20220713140552~2.jpg
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Einklang har også et godt utvalg i aktive høyttalere i sortimentet. Devialet har en rekke aktive høyttalere jeg tror mange av oss kjenner til og kanskje latt seg imponere av, spesielt fordi den evner å spille mye og ganske dyp bass til tross for størrelsen. Der tror jeg Devialet har hatt et vinnende konsept mange vil ha i sine boliger uten for mange dingser som forstyrrer omgivelsene. Jeg har fått disse demonstrert noen ganger, og det eneste jeg savnet den gang, er det brukergrensesnittet man finner i flere aktive høyttalere. Jeg kommer tilbake til hvilke. Jeg har forresten ikke sett denne høyttaleren så ofte utstilt på "trefot", det høres jo nesten litt militært ut, og ikke i den mørke fargen. Den mørke fargen kler faktisk den smukke.

    IMG20220713140337~2.jpg


    En farge jeg ikke har sett disse i før et svart. Den tar seg faktisk bedre ut i virkeligheten enn på bildene man finner på internett i akkurat den fargen. Det gir den en litt småtøff fremtoning noe den jo også kler. Men du skal ikke la deg lure til å tro at lyden blir mørkere av den grunn...

    IMG20220713140248~2.jpg


    Kef LS60 finner du også hos Einklang. Den tar akkurat så flott ut i virkeligheten som jeg har forestilt med i Titanium Grey finish. Appen man får til LS60 og LS50 Wireless II er en veldig god løsning for å kunne kalibrere høyttalerne i forhold til plassering og rommet som spilles i.

    IMG20220713140302~2.jpg


    Basselementene gjør meg hele tiden nysgjerrig, og mange vil la seg imponere av LS60 bare på grunnlag av bassfundamentet. Men som jeg har vært inne på tidligere har LS60'ene flere egenskaper enn å bare spille bass. De er særdeles gode høyttalere i sin klasse, og det er som nevnt ikke uten videre gitt at separate komponenter og passive høyttalere vil gi bedre lyd. Men det kan hende andre vil være uenig med meg i. Men slik er det jo i demokratiet, som kjent.

    IMG20220713141058~2.jpg


    Oppkobling av LS60 bør jo tilfredsstille de fleste behov. Men, som har vært inne på tidligere kunne Kef løst dette med en hub for å slippe unna kabel-spaghetti rett bak hovedhøyttaleren. Uansett, så er tilkoblingsmulighetene mange og tilstrekkelig for de aller fleste. Kobles et CD-drivverk, TV via HDMI, platespiller via analog RCA vil kablene fort kunne hope seg opp. Men for den som er løsningsorientert så lar også det seg løse.

    IMG20220713140525~2.jpg


    Den andre høyttalerens bakside avbildes ikke ofte, men også på den er det noen tilkoblinger av interesse. Man koble høyttalerne sammen trådløst eller RJ45 kabel hvorav sistnevnte anbefales. Og hver av høyttalerne kan tilkobles subwoofer. Og hvilken subwoofer skal man koble til? Jeg har et forslag: Kef KC62.

    IMG20220713141112~2.jpg


    Den er ikke stor, og gir meg "må ha" følelse nesten intuitivt. I flere tester lar anmeldere seg imponere hvor mye trøkk man får ut av en subwoofer i denne størrelsen med to 16,5 cm basselementer. Det er ikke så stort i alle sammenhenger, if you get what I mean... Men det er som kjent ikke alltid størrelsen det kommer an på.

    IMG20220713140603~3.jpg


    KC62 har til gjengjeld 2x500 tilgjengelig i kl D, og kunne gå helt ned til 11 Hz ifølge Kef. Og skulle du savne trykk i bassen så kan to subwoofere være bedre enn en. Tilkoblinger bak på subwooferen virker å være tilstrekkelig, men jeg ville nok ønsket meg en litt mer voksen løsning dersom man ønsker å koble passive høyttalere til subwooferen. Det trenger ikke være et problem for de fleste.

    IMG20220713140610~2.jpg
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Når vi først er inne på Kef, har både LS50 Wireless og Wireless II fått mye omtale. høyttalere som Kef LS60 og LS50 Wireless modellene omtales av Darko Audio som Future-Fi. Aktive stativ-/bokhylle høyttalere kan være de riktige høyttalerne dersom man trenger mulighetene for romtilpassing som Kef sine aktive høyttalere gir.

    IMG20220713140903~2.jpg


    Men har du en forsterker, eller ønsker et mer tradisjonelt oppsett kan jo velge LS50 Meta. Jeg synes i alle fall designet ser strøkent ut.
    IMG20220713140858~2.jpg


    Men det finnes andre passive høyttalere også, med bånddiskanter f.eks. fra Wharfedale som også kan være attraktive.

    IMG20220713140907~2.jpg


    Men Einklang selger mye mer av interesse. Platespillere finner man også flere modeller av. Innehaveren Matthias var veldig tydelig på at det finnes utgivelser på LP som har en lydgjengivelse du ikke finner på CD eller digitale strømmetjenester. Det kan han ha ha rett i, fordi man under produksjonen har ulike problemstillinger å forholde seg til.

    IMG20220713140153~2.jpg


    Det finnes jo mange også produsenter av platespillere, og med ulike løsninger som skal gii mest mulig korrekt avlesning av rillene på vinylplatene. Denne armen med Ortofon MC pickup ser ganske velkonstruert ut på platespilleren fra Pre-Audio.

    IMG20220713140357~2.jpg


    Thorens er det også mange som kjenner og sverger troskap til. Denne har påmontert en OM2 Bronze. Det bør også gi et godt grunnlag for god lyd i lytterommet.

    IMG20220713140216~2.jpg


    Og hvis man tar interessen for vinyl alvorlig, er det kanskje bare rett og rimelig at man også skaffer seg en fornuftig platevasker.

    IMG20220713141220~2.jpg
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Av forsterkere finner man også et stort utvalg, faktisk så stort at ikke klarte å registrere alt som finnes hos Einklang. Men navn som kan nevnes Devialet, Roksan, Copland, Musical Fidelity, Moon Audio, Leak, Hegel og selvfølgelig Lyngdorf.

    IMG20220713140316.jpg


    Roksan er ikke helt ukjent merke i Norge, men har fått mye god omtale i utenlandske HiFi magasiner.

    IMG20220713140408~2.jpg


    Copland har jeg selv eid for mange år tilbake, og merket var også representert her. Og apropos Copland og rør, så har den politiske situasjonen ført til at russiske rør nå har blitt vanskelig å anskaffe, og det har derfor fått følger for produksjonen av ulike modeller hos Copland.

    IMG20220713140451~2.jpg


    Moon Audio finner man også, er et godt etablert High-end merke.

    IMG20220713140447~2.jpg


    Lyngdorf TDAI 3400,!min personlige forsterker og favoritt finner også her, så klart. Ganz klar!

    IMG20220713140123~2.jpg


    Også den minste modellen til Lyngdorf stod utstilt i vinduet. En Lyngdorf for folk flest.

    IMG20220713140243~2.jpg


    Noen modeller kunne best betraktes gjennom butikkvinduet, som dette settet fra Leak.

    IMG20220713160430~2.jpg


    Så ble det anledning til en liten demo, på et oppsett bestående av Hegel H190 som det ble strømmet digitalt til, og et par nydelige høyttalere fra Dynaudio, Emir 50.

    IMG20220713140112~2.jpg


    Matthias og jeg hadde en lengre samtale om bakgrunnen for butikken hans, og bransjen. Vinyl versus digital et interessant tema, og vinyl har vært med på å revitalisere bransjen. Kabler, Einklang fører blant annet Audioquest, er også et interessant tema. Her så jeg noen av hans kunder komme innom for å låne høyttalerkabler de fikk prøve før kjøp. Det er god kundeservice.

    Hegel og Dynaudio har en høy stjerne hos Matthias, særlig når jeg fikk vite hvor omfattende Dynaudio sine ordninger fungerer. Her kan man få erstattet ødelagte kabinetter på modeller som ikke lengre er i salg. Lyngdorf sine produkter ble også ansett som gode løsninger. Og her var vi enige om mye.

    Tiden flyr når man har det trivelig, selv i temperaturer nærmere 30⁰ celsius på gradestokken. Jeg må også nevne at Einklang har flere lytterom der mer av High-end utstyret står utstilt, men det ble det ikke tid til denne gangen. Til slutt gjenstår det bare å takke Matthias for å ta seg tiden til å betjene en turist på tur, og hvis jeg var fastboende i Berlin hadde jeg gjerne handlet HiFi utstyr hos Einklang . Butikken har min klare anbefaling og er et sted som det er verdt å ta turen innom.

    IMG20220713140941~2.jpg


    Denne saken stod i hylla sammen med stativ -/bokhylle høyttalerne. Jeg fikk aldri spurt hva den brukes til. Det har kanskje noen en forklaring på?
     
    Sist redigert:

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.739
    Antall liker
    21.609
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Vet ikke.

    Fine bilder! Bodde påPfefferbett Hostel på Pretzlauer Berg da jeg var i Berlin med Defrost Youth Choir i juni. Veldig kul bydel. Litt sånn Løkka på currywust og Berliner Pilsner.
     

    kleine freiheit

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2018
    Innlegg
    111
    Antall liker
    81
    Jeg bodde i Gleimstrasse i Prenzlberg mellom '99 og '01.
    Mauerpark var fast hengested om sommeren - jeg misliker sterkt folk med dreads og bongotrommer den dag i dag.

    Forandringen i Prenzlberg da og nå er enorm: den gang vart det svært mange studenter, kunstnere etc som bodde der på grunn av lave priser. Ingen bygg var sanert i hele bydelen og man kunne fortsatt se skuddhullene i fasadene fra den andre verdenskrig - man brukte ikke penger på slikt i DDR.

    Vi fyrte med kullbriketter i kakkelovn (man måtte passe på - bestilte man et tonn fikk man gjerne levert noen hundre kilo mindre- det er da kultur i Berlin),
    og en svakbrysta gassovn - et forbanna herk jeg ikke savner.
    Hoved-oppholdsrom var det lille kjøkkenet hvor vi blant annet varmet opp med gasskomfyren:)

    Men vi hadde nesten 4 meter takhøyde og 25-30 cm bred 100 år gammel oljet eikeplank på gulvet i hele leiligheten - det kompenserte for mye.

    Når bydelen etterhvert ble sanert ble det for dyrt, og pengesterke "Grünerløkka-folk med familie" fortrengte de fattige studentene etc (til Kreuzberg, Friedrichshain osv) mistet bydelen mye av sjarmen for min del. Det samme gjelder forøvrig for store deler av tidligere øst-Berlin.
    Vest-Berlin er mer som det var den gang.

    Da jeg bodde der var Alex folketomt i forhold til i dag og kjedene hadde ikke tatt over i området mellom Rosenthaler Platz, Hackescher Markt og Alex.
    Ingen Brand-Stores eller Flagship-stores var å se:)
    Og heller ingen Dunkin' Donuts på Alex.

    Men verden går fremover. Minnene har man da tross alt:)

    Og nå skal jeg prøve å ikke hijacke mer...
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Da har man omsider returnert til Nordens Paris. Eller sagt på en annen måte: Porten til ishavet. Da må status gjøres opp, og se hva man fikk med seg fra Berlin.

    IMG20220714163642.jpg
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Av alt godt man kan finne i Berlin så fikk du med deg Oplands Aquavit ???! o_O
    Den er for så vidt god den altså, men....

    Jeg skal ned dit til uka og regner med å fylle opp bilen med lokale delikatesser som Schultheiss (verdens beste øl fra Berlin), og de har jo et vanvittig utvalg av et meste på kaDeWe, jeg pleier å måtte ha med meg et par flasker Whisky. Byen har også et overraskende antall sjokoladebutikker, noe som dessverre er litt klønete å kombinere med reising i sommervarmen.
    Ja, også skal jeg til Dussmann Kulturkaufhaus på Friedrichstraße og se om de har noe spennede klassisk på vinyl. Sist jeg var der (2019) hadde de masse nydelige reissuer på Analogphonic som ikke lenger er å få tak i til anstendige priser.

    Men, altså, Oplands Aquavit..

    Takk for lange, innholdsrike og stort sett varierte rapporter fra en av mine absolutte favorittbyer!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Hehe. Jeg har sikret jula, i tillegg blir det en Løiten linje etter hvert. Men The Glen Grant var en flaske jeg har satt i barskapet som nå inngår i samlinga. Finnes selvsagt dyrere ting å velge på. Du kommer ikke fra en fiskerfamilie hvis du ikke drikker Aquavit...

    Vi får se om turen går tilbake dit i løpet av høsten, men man vet jo aldri. Men jeg tok med meg selve juvelen i kronen fra Kula Berlin denne gang.

    IMG20220714182827.jpg
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Ser riktig flott ut. Finsk tango kanskje?

     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Så var det dette med Roon da...
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1

    Spørsmålet er om dette er noe jeg bør satse på..?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.713
    Antall liker
    7.827
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13

    Spørsmålet er om dette er noe jeg bør satse på..?
    Kikket både på Roon og den videoen jeg også.
    Jeg forstår ikke helt hvordan Roon som en ekstern leverandør av software kan få hundrevis av streamere til å yte bedre enn via produsentenes egen software?

    Eller Roon mest tiltenkt de som vil ha alt av streamingtjenester og lokale filer i én app, og samtidig ha forutsigbarheten i at alt ser likt ut selv om man skulle bytte streamer?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror det siste der er poenget, Roon er tiltenkt de som vil ha streamingtjenestene sine og lokale filer i én og samme app, og der ting ser likt ut. Jeg tviler for at det er bedre enn for eksempel Bluesound.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Her blir ting forklart.


    En ting er at man kan bygge billige servere eller "Roon Core", men softwaren er jo ikke helt billig.
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    ...Roon og Spotify ser ikke ut til å være samstemte..?
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.273
    Antall liker
    6.429
    Sted
    Under stjernene
    Ser ikke behovet for Spotify når man har Tidal (familie abn 6 stk) og Qobuz bare til mæ.
    Derimot funker ikke integreringa helt med egne CD'er rippet i WAV.
    Kjøpte Roon livstid abn. for 6 år siden (499) så den er gratis nå.
    Sdtter stor pris på relevante musikkforslag og info🌞
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Ser ikke behovet for Spotify når man har Tidal (familie abn 6 stk) og Qobuz bare til mæ.
    Derimot funker ikke integreringa helt med egne CD'er rippet i WAV.
    Kjøpte Roon livstid abn. for 6 år siden (499) så den er gratis nå.
    Sdtter stor pris på relevante musikkforslag og info🌞
    Takk for det. Mine CD'er er rippet i EAC stort sett og i FLAC, det bør jo funke? Pr. i dag ligger de på en Bluesound Vault2, men jeg synes det er litt mange grensesnitt her i huset, så da tenker at Roon vil vil kunne være en løsning for husets anlegg.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.713
    Antall liker
    7.827
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Det stemmer. Kun Tidal og Qobuz som støtter Roon.
    Jeg bruker også Spotify, eller rettere sagt alle i familien. Så synd at det ikke støttes i Roon.
    For de andre gir deg ingen mening å skulle bytte streamingtjeneste pga lydkvalitet.
    Skal jeg ha tilleggsabonnement på Qobuz til meg i tillegg til Roon snakker vi fort 200kr pr mnd. For min del blir det nok å fortsette med 1 app for lokale filer og Spotify via Chromecast/Connect.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.599
    Antall liker
    3.137
    Torget vurderinger
    0
    Nå er det ikke lenger behov for Hai-End strømkabler for bedre lyd..... (y)

     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.273
    Antall liker
    6.429
    Sted
    Under stjernene
    Takk for det. Mine CD'er er rippet i EAC stort sett og i FLAC, det bør jo funke? Pr. i dag ligger de på en Bluesound Vault2, men jeg synes det er litt mange grensesnitt her i huset, så da tenker at Roon vil vil kunne være en løsning for husets anlegg.
    Takker
    Mine CD'er er også rippet i EAC, men så tidlig at det ikke var snakk om Flack.
    Får se om rippeprosessen blir tatt på nytt.
    Har litt problemer med å finne EAC nå.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.511
    Antall liker
    102.799
    Torget vurderinger
    23
    Tegnet meg for ROON abo da de hadde tilbud tidligere i år/rett før jul? men har ikke begynt å bruke det enda. Har også WAV filer rippet i EAC i sin tid og planlegger å fortsette med å rippe resten av CD også i dette. MEN - er i såfall ROON ikke brukbart i den settingen? Flere med erfaring?
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.934
    Antall liker
    587
    Jeg har Roon livstidsabonnement, og er svært godt fornøyd. Bruker både Tidal og lokale filer.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    [
    Nå er det ikke lenger behov for Hai-End strømkabler for bedre lyd..... (y)

    Fantastisk! For prisen av disse kablene får man faktisk hele Lyngdorf oppsettet mitt med TDAI-3400 og SDA-2400, Monitor audio Gold 200 G5 og Gold W12 og da har man enda en slant til til kabler også! Og helt sikkert bedre kalibrert lyd på kjøpet.

     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Takker
    Mine CD'er er også rippet i EAC, men så tidlig at det ikke var snakk om Flack.
    Får se om rippeprosessen blir tatt på nytt.
    Har litt problemer med å finne EAC nå.
    med
    Takker
    Mine CD'er er også rippet i EAC, men så tidlig at det ikke var snakk om Flack.
    Får se om rippeprosessen blir tatt på nytt.
    Har litt problemer med å finne EAC nå.
    Jeg har rippet 309 Gb med CD'er her (noe er vel 24 bit nedlastinger) som jeg må få lagt inn på Roon -jeg tror Bluesounden i så fall er på vei ut her hvis jeg flytter/kopierer filene. Da får jeg tilgang på hele nedverket og ikke bare der Vault'en er koblet på.

    Apropos ripping, så brukte jeg noen kvelder på å legge inn samlinga av CD'er, og det var ikke helt problemfritt til tider. Rippinga gikk internt gjennom Bluesounden og/eller EAC. Litt manuelt arbeid må nesten påregnes, da ikke alt gjenkjennes så helt uten Widerøe.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har Roon livstidsabonnement, og er svært godt fornøyd. Bruker både Tidal og lokale filer.
    Litt koster livstidsabonnementet, men man betaler jo pr. nå tett innpå 1200,- Nkr årlig, og da tar det vel ikke så lang tid før man har tjent inn kronene.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Tegnet meg for ROON abo da de hadde tilbud tidligere i år/rett før jul? men har ikke begynt å bruke det enda. Har også WAV filer rippet i EAC i sin tid og planlegger å fortsette med å rippe resten av CD også i dette. MEN - er i såfall ROON ikke brukbart i den settingen? Flere med erfaring?
    Juletilbud? Litt is i magen altså, så kanskje man sparer noen kronasjer.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn