Rosa el-gitar..

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Antall liker
0
Ehh neida ikke rosa..

Jeg vurderer å skaffe meg en gitar igjen, men da det er nesten 20 år siden sist jeg handlet noe slikt lurer jeg på om noen kan hjelpe meg med å finne en god og lettspilt gitar til en rimelig penge.

Må vel bli noe strat lignende helst og gjerne med et godt vib-arm system. Jeg har hatt noen billig gitarer tidligere blant annet en SG kopi men den eneste gitaren jeg har spilt noe nevneverdig på var en Squier fra 70 tallet som føltes og låt som en ekte Fender. Synes å huske at Les Paul og andre Gibson typer hadde en litt bred hals og var litt tungspilte ?

Ser at de selger blant annet Kramer med floyd rose til bare litt over 2k. Har Kramer blitt veldig dårlige, eller er de bare veldig upopulære ?

Vel, alle forslag mottas med takk ! Og husk helst en strat kopi og helst med en ok vib-arm (eller ingen vib-arm hvis den ikke holder stemmingen/er ubrukelig)

S

Slubbert

Gjest
En ekstremt lettspilt gitar som koster relativt lite penger er OLP MM1F, men sørg for å skaffe F-modellen med Floyd Rose (kopi) vibarm, vibarmen på MM1 er visstnok fæl.

J

Jurassic

Gjest
Jeg hadde en Epiphone Stratocaster kopi for mange år siden med Floyd Rose og den var helt ubrukelig. Måtte stemmes etter hver gang man brukte vibarmen samt at halsen ble forsøkt rettet opp av selger 2 ganger og ble tilslutt ganske ok. Men den skal jo i utgangspunktet ikke vri seg.

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Antall liker
0
Jeg trodde Epiphone var gode gitarer jeg ? Les Paul kopiene deres er jo populære ? Men det er mulig det er disse modellene som er gode, det er jo bare de som selges for tiden.

J

Jurassic

Gjest
Jeg velger å tro at jeg var uheldig og at de generellt er bedre enn det eksemplaret jeg hadde.
Er jo over 13-14 år siden jeg kjøpte den så hvordan de er idag har jeg ikke noe utgangspunkt å fortelle noe om egentlig.

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Antall liker
0
Jeg kikker litt på Line 6 Pod tingene også, ser de har en rimelig utgave som heter Pocket Pod. Noen erfaringer ? Er dette virkelig et godt alternativ til den tradisjonelle forsterkeren og effektpedaler ?

A

Atle Kristiansen

Gjest
Det var en gang slik at Squier fra Mexico var fy fy, mens japan var nesten som originalen å regne. Vet ikke om det fortsatt er slik? Les Paul har tykke, ikke spesielt brede halser. Horse the band kommer med ny skive i August.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
934

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
AudioDude skrev:
Synes å huske at Les Paul og andre Gibson typer hadde en litt bred hals og var litt tungspilte ?
Les Paul har en relativt tykk hals (i dybden, that is), mens Strat'en har en noe tynnere hals og bredere gripebrett. Jeg opplever egentlig Strat som noe mer tungspilt enn både Telecaster og Les Paul, men alfa og omega her er uansett at gitaren er korrekt satt opp mtp aksjon og ikke minst intonasjon. En sur gitar blir veldig fort uinspirerende.

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Antall liker
0
Slubbert skrev:
En ekstremt lettspilt gitar som koster relativt lite penger er OLP MM1F, men sørg for å skaffe F-modellen med Floyd Rose (kopi) vibarm, vibarmen på MM1 er visstnok fæl.
Sikkert en god gitar, men den er litt dyr kanskje, og jeg er kanskje ikke helt komfortabel med formen, men det er muligens en vanesak eller enklere å avgjøre hvis jeg kikker på den "in real life"

Det virker kanskje merkelig at jeg sier den er dyr :) men jeg tenkte ikke å legge i så mange kronene i første omgang, må se om den blir brukt først.. Så kan man jo alltids kjøpe noe annet.

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Antall liker
0
Gjest skrev:
Har kjøpt Fender Jazz- og Presicionbass her:

http://www.excite.co.jp/world/english/web/?wb_url=http://www.ishibashi.co.jp/&wb_lp=JAEN&wb_dis=2

Bestilte med e-post. Litt tvilsomme engelskkunnskaper hos japanerene, men det er til å forstå.

Utmerkede instrumenter som jeg tror holder bedre og jevnere kvalitet enn USA Fendere. Jeg har ikke funnet en feil på noen av de. Carol Kaye har gått over til Ibanez (fra USA Fender). Det sier jo litt...
Så du mener Ibanez er tingen ? Noen praktisk erfaring med de rimeligste modellene ? f.eks GSA-60 eller GRG-170DX ?

Rasende billig på den site'n, hvordan blir totalkostnadene ? prisen i Yen + frakt (ca hvor mye) og toll av kjøpssummen ?

S

Slubbert

Gjest
Musikkpraksis hyllet den [OLP MM1] som et funn til prisen. Mulig den kan fås billigere annensteds fra. Epiphone LP er fin, men dyrere. Mitt råd er å styre unna Squier, iallefall Squier Affinity.

Form er en smakssak, dette er en kopi av Musicman Axis (Van Halen - gitaren). Det finnes også OLP MM4 og MM5 med andre fasonger, aldri prøvd.

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Antall liker
0
jowil skrev:
Hmm dette kunne jo ha vært noe, men igjen litt kostbar. Jeg er forøvrig en rimelig gjennomsnittlig mann hva angår størrelse så det går nok bra. Liker forøvrig en litt liten og slank kropp da jeg alltid sitter og spiller :)

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Antall liker
0
Slubbert skrev:
Musikkpraksis hyllet den [OLP MM1] som et funn til prisen. Mulig den kan fås billigere annensteds fra. Epiphone LP er fin, men dyrere. Mitt råd er å styre unna Squier, iallefall Squier Affinity.

Form er en smakssak, dette er en kopi av Musicman Axis (Van Halen - gitaren). Det finnes også OLP MM4 og MM5 med andre fasong, aldri prøvd.
Squier blir vel ikke vurdert med mindre det dukker opp en brukt en slik jeg engang hadde, men sannsynligheten for det er nok minimal gitt.

Noen forhandlere i Norge for OLP som har butikk ? Midt-Norge eller Oslo f.eks ?

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Antall liker
0
Takker forøvrig for alle svar !

Kan vel nevne at jeg også er interessert i eventuelle brukte instrumenter for å oppnå en litt bedre kvalitet for minst mulig penger :)

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
934
Audiodude:

Så du mener Ibanez er tingen ? Noen praktisk erfaring med de rimeligste modellene ? f.eks GSA-60 eller GRG-170DX ?

Rasende billig på den site'n, hvordan blir totalkostnadene ? prisen i Yen + frakt (ca hvor mye) og toll av kjøpssummen ?

Svar:

Jeg tror på japansk mekanisk kvalitet.

Kjøpte Fender(Jap) Presicion for ca 2000 NOK(40 000 yen) ifølge prislisten. Totalt kom det på ca 3400 NOK alt inkludert.

Bruk denne http://tux.aftenposten.no/calcFrame/start.htm?id=16

Topp Bunn