Ok , visste ikke at man måtte være registrert for å bare se så tar å poster hele posten her.
[FONT="]Begynte for ca 1 år siden å ta opp igjen gitar spillingen etter at den har lagt i dvale siden eg var rundt 18 . ( Er nå 28 ) . Tenkte gitarspilling er noe eg alltid kommer til å like og holde på med så hvorfor ikke ta det opp igjen ,om ikke så veldig seriøst så i allfall litt mer aktivt.[/FONT]
[FONT="]Dette innbærer som dere vet en del finn.no og kjøp , salg og bytte.
[/FONT]
[FONT="]Er og en såkalt audiofil aka hi-fi freak og det er der hoved interessen ligger og har di siste ca 4 årene kjøpt, solgt og byttet en del både på finn.no men mest hifisentralen[/FONT]
[FONT="]Og så kommer vi til poenget i denne tråden......[/FONT]
[FONT="] [/FONT]
[FONT="]Dere ( musikere og alle folk som driver kjøp/salg/bytte av gitarer og gitarrelatert utstyr ) har pinadø mye å lære av hi-fi folket i norge når det kommer til kjøpt og salg.[/FONT]
[FONT="]Gud hjelpe meg så mye mer useriøst ,fjasete, vanskeligere og mindre kunnskapsrikt bruktmarkedet på gitar er kontra hi-fi [/FONT]
[FONT="]Folk som trekker seg , folk som tror av gud vet hvilken grunn at di får mer en hva som står i annonsen, som man knapt skulle trodd hadde lest annonsen. Folk som har helt useriøse priser, Folk som tror det merkeligste ting utifra annonsen.
[/FONT]
[FONT="]Eksempel senest fra i dag.
[/FONT]
[FONT="]Har en Mexico Strat og en Customshop Strat på finn nå.
[/FONT]
[FONT="]Kort fortalt så fikk eg melding i dag av en som tenkte han skulle by et sted mellom 6000 - 9000 for begge gitarene .....Hva faen, i satan, i ......???.... Da eg lurte på hvorfor i all verden han kom med det budet og forklarte han hva eg skulle ha for dem kom han med unnskyldningen at det var " ingen eller ganske lite info i annonsen og at noen gitarer på finn er jo partocastere eller satt sammen av forskjellige fender deler " Men han hadde ikke spurt om det var det før han kom med budet å det er OVERHODE ingenting utifra annonsen som tyder på at dette er noen partocastere eller satt sammen av flere fender deler. [/FONT]
[FONT="] [/FONT]
[FONT="]Tror aldri eg har hatt noen problemer di siste 4 årene eg har drevet på med kjøp og salg med brukt hi-fi og det er en god del. Men har opplevd en god del tull på under et år på bruktmarkedet til gitar og gitarrelatert utstyr[/FONT]
[FONT="] [/FONT]
[FONT="]I Hi-fi bruktmarkedet er det mye mer seriøse mennesker, mye høyere kunnskapsnivå, mye mer kjøpesterke mennesker. og mye lettere å få solgt. [/FONT]
[FONT="]Det eneste positivet i forhold er at bruktprisene er en del høyere på gitarer mens på hifi faller dem veldig som er en ulempe for selger.[/FONT]
[FONT="] [/FONT]
[FONT="]Ble en del kritikk til alle som driver kjøpt salg av gitarer her , men synest at det må en del skjerpings til når det kommer til dette .[/FONT]
[FONT="]Har dere innspill til dette , kommentarer og ikke minst forslag hva som kan gjøres for å forbedre forholdene ?[/FONT]