Diverse Ros til hi-fi folket , og litt kritikk til gitar folket

Kramer1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2012
Antall liker
71
Sted
Ytre Arna
Torget vurderinger
1
Ok , visste ikke at man måtte være registrert for å bare se så tar å poster hele posten her.

[FONT=&quot]Begynte for ca 1 år siden å ta opp igjen gitar spillingen etter at den har lagt i dvale siden eg var rundt 18 . ( Er nå 28 ) . Tenkte gitarspilling er noe eg alltid kommer til å like og holde på med så hvorfor ikke ta det opp igjen ,om ikke så veldig seriøst så i allfall litt mer aktivt.[/FONT]
[FONT=&quot]Dette innbærer som dere vet en del finn.no og kjøp , salg og bytte.

[/FONT]

[FONT=&quot]Er og en såkalt audiofil aka hi-fi freak og det er der hoved interessen ligger og har di siste ca 4 årene kjøpt, solgt og byttet en del både på finn.no men mest hifisentralen[/FONT]
[FONT=&quot]Og så kommer vi til poenget i denne tråden......[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]Dere ( musikere og alle folk som driver kjøp/salg/bytte av gitarer og gitarrelatert utstyr ) har pinadø mye å lære av hi-fi folket i norge når det kommer til kjøpt og salg.[/FONT]
[FONT=&quot]Gud hjelpe meg så mye mer useriøst ,fjasete, vanskeligere og mindre kunnskapsrikt bruktmarkedet på gitar er kontra hi-fi [/FONT]
[FONT=&quot]Folk som trekker seg , folk som tror av gud vet hvilken grunn at di får mer en hva som står i annonsen, som man knapt skulle trodd hadde lest annonsen. Folk som har helt useriøse priser, Folk som tror det merkeligste ting utifra annonsen.

[/FONT]

[FONT=&quot]Eksempel senest fra i dag.

[/FONT]

[FONT=&quot]Har en Mexico Strat og en Customshop Strat på finn nå.

[/FONT]

[FONT=&quot]Kort fortalt så fikk eg melding i dag av en som tenkte han skulle by et sted mellom 6000 - 9000 for begge gitarene .....Hva faen, i satan, i ......???.... Da eg lurte på hvorfor i all verden han kom med det budet og forklarte han hva eg skulle ha for dem kom han med unnskyldningen at det var " ingen eller ganske lite info i annonsen og at noen gitarer på finn er jo partocastere eller satt sammen av forskjellige fender deler " Men han hadde ikke spurt om det var det før han kom med budet å det er OVERHODE ingenting utifra annonsen som tyder på at dette er noen partocastere eller satt sammen av flere fender deler. [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]Tror aldri eg har hatt noen problemer di siste 4 årene eg har drevet på med kjøp og salg med brukt hi-fi og det er en god del. Men har opplevd en god del tull på under et år på bruktmarkedet til gitar og gitarrelatert utstyr[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]I Hi-fi bruktmarkedet er det mye mer seriøse mennesker, mye høyere kunnskapsnivå, mye mer kjøpesterke mennesker. og mye lettere å få solgt. [/FONT]
[FONT=&quot]Det eneste positivet i forhold er at bruktprisene er en del høyere på gitarer mens på hifi faller dem veldig som er en ulempe for selger.[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]Ble en del kritikk til alle som driver kjøpt salg av gitarer her , men synest at det må en del skjerpings til når det kommer til dette .[/FONT]
[FONT=&quot]Har dere innspill til dette , kommentarer og ikke minst forslag hva som kan gjøres for å forbedre forholdene ?[/FONT]

Kramer1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2012
Antall liker
71
Sted
Ytre Arna
Torget vurderinger
1
Dette gjelder selvsagt ike alle som kjøper å selger gitarer men eg merker mye mer av det på gitarer en hifi

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Antall liker
1.397
Sted
Saksvik - Trøndelag
Musikere er stort sett blakkere enn hifi-gærninger. De har gjerne levd store deler av livet uten fast inntekt, og har derfor ofte en mindre solid økonomi. Noe som fører til at de kanskje prøver seg, og prøver å gjøre et kupp. Det forklarer dog ikke dårlige leseferdigheter eller griskhet til hobbymusikanter med fast jobb.

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Antall liker
4.363
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Legg ut en annonse på finn, så får du samme greia der egentlig.
Jeg vegrer meg veldig fra å annonsere på finn. De få gangene jeg føler jeg må det, så blir det så ufattelig mye piss som kommer inn. Og i stormen av idioti, så dukker det heldigvis opp en eller annen som faktisk både har lest annonsen og forstått den. Som oftest ihvertfall. Men det tar gjerne ganske lang tid.

equilibrium

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2010
Antall liker
609
Sted
Østenfor sol og vestenfor måne
Torget vurderinger
3
Jeno er nok inne på noe, samt at det nok er langt større rekruttering av håpefulle gitarister enn det er av audiofile. Hadde annonsene på sentralen i stor grad fått respons fra ferske entusiaster, så hadde det trolig vært flere pussigheter her også. Venter faktisk på en strat fra vestlandet as we speak, meget ryddig handel tilsvarende mine erfaringer på torget her. (Har dog ikke mottatt den enda, så det kan jo selvsagt være jeg får tilsendt en pose doruller ;D)

Kramer1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2012
Antall liker
71
Sted
Ytre Arna
Torget vurderinger
1
Det var litt samme svaret vi kom fram til i gitarnorge tråden. Og eg er enig der at alle folk kjøper og selger både hifi og gitarer men på gitar siden så er det oftere en stor blanding av folk en på hifi.

foreslo at vi bør prøve å få gitarnorge til å bli større og mer aktivt

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.427
Torget vurderinger
2
Denne tråden er flyttet til Off Topic da den var litt feilplassert.

Mvh
Høvdingen

Topp Bunn