Roger Waters i Bergen

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.963
Antall liker
2
Når det har blitt et eget konsertforum her, må man jo benytte muligheten til å kommentere at en av rockehistoriens storheter har gjestet landet! ;D

Jeg synes han leverte et fantastisk show og det var en stor opplevelse å være til stede. Gjennomføringen med musikken, lyden, lysshowet og video på scenen var utrolig bra.Vel og merke for de som kjenner musikken og "alt opplegget rundt" fra før. Kan kanskje bli litt i overkant for "utenforstående"?

Jeg likte spesielt den røde tråden som gikk gjennom hele showet. Den nye filmen i bakgrunnen viste at de gamle spørsmålene med temaer fra WWII, kanskje er like aktuelle i dag. Flyvende griser og astronauter er jo også en sikker vinner. ;D

Savnet litt av gitaronaniet til David Gilmore, men man kan jo alltids håpe på en reunion og påfølgende turne.... ;)
 

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
1.120
Antall liker
2
Sv: Roger Waters i Bergen

Det var en stor opplevelse helt klart.. ;D

Den pyramiden i taket var helt kanon..
En sånn i Miniformat hjemme i stua hadde vert toppers.

Lyden er vigtigst på konsert mener jeg..

Denne vestlandshallen er bare ikke idiell til dette formålet
Dem høgtalerene som hang i taket ga lite trøkk der det var forventet og være..
Støymåleren viste 112 - 118 dB stort sett hele tiden.Merket siste melodi da skrudde di opp volumet til det bare hylte i ørene..typisk for endel som skal vise seg...

Viss jeg da tar utganspungt Pink Floyd i 1988 Valle H.Der var det sekser i terningskast.

Ville det være feil og gi denne seks også...egentlig fem for den del.

Suma sumarum..

8)
 

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Innlegg
422
Antall liker
6
Sv: Roger Waters i Bergen

Waters-konserten var absolutt verdt den lange turen til Bææærgen. Men varmen i hallen var litt plagsom til tider og lyden nådde ikke helt opp til Waters i Frognerparken, det "jallet" godt i veggen bakerst i hallen. Lysshowet i vestlandshallen var jo selvfølgelig overlegent det lille av lysshow som kom frem i kveldssola i Frognerparken.

Hadde til og med en "nær Waters opplevelse" uten å vite det selv. Var på Rick's på lørdagskvelden da jeg møtte en gråhåret fyr med hockeysveis i døra å tenkte: "hm..han lignet da veldig på Roger Waters". Men hastet videre til nærmeste tappetårn uten å tenke noe særlig videre på det.

Fikk greie på neste dag at Waters hadde vært på Rick's, ved de tidene jeg var der, for å høre på "Dark Side of the Wall - Tribute to Pink Floyd". Han delte ut autografer velvillig, og flere hadde visst også fått tatt bilder sammen med han og kordamene.

Hadde gledelig byttet ut litt promille mot en autograf og bilde....
 
Topp Bunn