Rocksmith

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
1.060
Sted
Bergen
Jeg lærte meg å klunke litt på gitaren i ungdomen, men det har dessverre blitt særdeles lite spilling i det siste. Men nå har jeg fått meg spillet Rocksmith 2014 og en splitters ny Les Paul gitar. Jeg synes dette spillet er helt fantastisk. Man kan lære seg å spille gitar med instruksjoner fra det helt banale til det mest avanserte. I tillegg er det en hel haug med låter som følger med spillet. Man kan også installere forrige spill og få med alle låtene derifra og det kommer nye pakker med sanger hver uke. I tillegg er det en egen jam session som fungerer relativt bra. Forsinkelsen (latency) på lyden fra gitaren og ut på høytaleren er neglisjerbar (i allefall på PC).

Spillet finnes på PC, PS3, XBOX og mac. Man kobler bare kabelen som følger med inn i USB porten og så er man klar.

Er det noen andre her inne på hifisentralen som har dette? Kan det i såfall være interessant med en egen tråd der man anbefaler låter og evt. skryter av egne bragder. Og kommer med andre tips og triks.

Jeg lastet selv ned et par tre låter i kveld. Blandt annet Space Oddity med David Bowie. Er nå oppe i 90% riktig etter noen forsøk. Har nok drukket for mange øl til at det blir 100% i kveld. Lastet også ned Number of the Beat med Iron Maiden. Den får jeg nok aldri full pott på selv når jeg er klink edru. Slik fingrene mine er i kveld blir det bare finger krøll på den låten.

Jeg har for øvrig 101% på Sixteen Salteens med Jack White. Det må jo bety at jeg spiller denne bedre enn Jack selv :p

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
1.060
Sted
Bergen
Kan også legg til at det er mulig å spille "lead" gitar, rytmegitar og bass. Faktisk kan man spille bass på vanlig gitar også.

Og det er en haug med arcade spill der man kan øve inn diverse teknikker. Disse er i skikkelig retro stil, men kan være ekstremt fustrerende.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.181
Torget vurderinger
4
Rocksmith er kjempeartig men jeg anbefaler el-gitar, har problemer med lavt utsignal ved bruk av akustisk gitar med mikrofon.

OAlex

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2006
Antall liker
1.485
Sted
Trondheim
@Anonym. Er det en magnetisk pickup eller vanlig mikrofon du har montert?

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
16.091
Sted
Sølvbyen
Har jeg forstått det rett, at dette er et spill hvor man kan bruke en ekte, ordentlig gitar til å spille med, og ikke en sånn leketøysgitar som hører til Guitar Hero, eller hva de andre spillene heter?

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
1.060
Sted
Bergen
Har jeg forstått det rett, at dette er et spill hvor man kan bruke en ekte, ordentlig gitar til å spille med, og ikke en sånn leketøysgitar som hører til Guitar Hero, eller hva de andre spillene heter?
Det stemmer. Jeg bruker en Les Paul Ephiphone (ble for drøyt med en en Gibson, men kina varianten er kanon bra!). I den første utaven var det vist nok en liten forsinkelse på lyden, men i 2014 utgaven er ikke dette noe problem.

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
16.091
Sted
Sølvbyen
Det stemmer. Jeg bruker en Les Paul Ephiphone (ble for drøyt med en en Gibson, men kina varianten er kanon bra!). I den første utaven var det vist nok en liten forsinkelse på lyden, men i 2014 utgaven er ikke dette noe problem.
Sweet. Skal se etter det, hadde vært artig å prøvd. Jeg tenker at det må være ganske smooth spillbarhet for at et sånt konsept ikke skal være irriterende.

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
1.060
Sted
Bergen
Jeg fikk et problem med at gitaren falt ut inn i mellom. Grunnen til dette var dårlig kontakt i overgangen fra kabelen til Jack pluggen. Jack pluggen er sveiset og ikke av den beste kvaliteten. Jeg har nå byttet denne ut med en bedre Jack plugg og alt fungerer nå utmerket igjen.

Blir nok en ny runde med Lynyrd Skynyrd og Free Bird i kveld...

Topp Bunn