RIP Keith Floyd

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato
S

Stereo_Mono

Gjest
Trist! Fantastisk det programmet han gjorde med alle strutsene husker jeg ;D

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
aida! Alltid morsomme og seerverdige matprogrammer

Må jo si at jeg er overrasket at han holdt så lenge. Drikkinga på skjermen var var visstnok bare barnematen i forhold til det som foregikk utenfor kameraenes fokus. I følge noen som overvar innspillingene av hans programmer fra Norge, var han ofte helt på bærtur, men god mattv det lagde han.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Virkelig trist. Glemmer ikke den gangen han sto på ei skøyte og lagde lundefuglbryst, lite ante han (eller brydde seg om) at fuglen var fredet, godt smakte det visst.

Noen av hans aller første programmer har gått på Bbc de siste år, der ser man en del unge kokker som er mer kjente idag. Gary Rhodes, Rick Stein osv. Stein har jo virkelig videreført Floyds mat, og det er Floyds regissør Pritchard som lager hans programmer også.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Han har satt spor etter seg ja, i norge har vi fått ordet floyde. (å floyde) som betyr å bælme vin mens en kokkelerer.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Dette var trist! Han var en stadig kilde til inspirasjon, og hylla teller noen av bøkene hans. I kveld skal jeg ta frem "The best of Floyd" og lage en av favorittrettene hans. Med generøse mengder vin til, obviously.

RIP.

Fidelio

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2008
Antall liker
673
Trist. Var en stor fan av programmene hans; han var vel den første TV-kokken som gjorde noe mer enn bare å lage mat på uengasjerende vis à la Ingrid Espelid. Traff ham på Hamar i 2001, han så forholdsvis sliten ut men var veldig høflig og trivelig. Men med en gang kameraet ble skrudd på skiftet han helt personlighet og strålte opp som en vindrikkende sol.

Husker han stod midt i en saueflokk i Hardanger og laget fårkål, hehe. Selvbiografien hans kommer for øvrig ut om ikke så lenge, skrevet av en ghost-writer. Requiescat in pace.

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
Tor Nado skrev:
Han har satt spor etter seg ja, i norge har vi fått ordet floyde. (å floyde) som betyr å bælme vin mens en kokkelerer.
Hei, jeg heter Sniff og er en Floyder (Ikke alltid da, men litt vin gjør det veldig hyggelig å lage mat )

Må også si jeg er forbauset over at han holdt så lenge, men det er trist ja. Virkelig en fargeklatt og entusiast innen sitt fag.

Mvh
Sniff

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
429
Sted
Friedrichstadt
Triste nyheter. Floyd kunne være kokk sammen med hvem som helst, hvor som helst (helst i friluft) og sjarmere de aller fleste. RIP.

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
12.435
Sted
Holmestrand
Jeg så et portrettprogram av ham på engelsk TV. Han framstod som en litt ubehøvla og fordrukken gammel gubbe. Ikke særlig sjarmerende...

JAND

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.07.2005
Antall liker
22
Rart hvor godt man kan like en person uten å ha møtt den. Det her gikk inn på meg....

Koser meg meg ei flaske vin mens jeg lager litt mat nå.

Jon A

G

Gjestemedlem

Gjest
Triste greier. Floyd laget noen minneverdige kombinasjoner av reiseskildringer og kokkeprogrammer. Kanskje den eneste som har tatt opp arven etter dette på en god måte er Rick Stein.

Men det var vel ingen som trodde at han skulle leve evig.

En skål til Floyd. Jeg skal hen i bokhyllen og se om jeg ikke skal planlegge et middagsbesøk helt i Floyd's ånd og lære. Det er et utmerket tema for en samling med vin og mat.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.656
Torget vurderinger
24
Another hero gone.

Begynner å bli mange nå....... et sikkert tegn på fremskredet egen alder :( :(

I morgen blir det honningglaserte vaktler inspirert av hans bok "Far Flung Floyd"

Stafettpinnen er nå hos Rick Stein, skulle jeg tro.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.656
Torget vurderinger
24
Råttent gjort å legge ut den linken, jeg skal på Ullevål tidlig i morgen og faster f.o.m. en halvtime siden..... :mad: :mad: :mad: :mad:

G

Gjestemedlem

Gjest
pengesluk skrev:
Råttent gjort å legge ut den linken, jeg skal på Ullevål tidlig i morgen og faster f.o.m. en halvtime siden..... :mad: :mad: :mad: :mad:
uffda...

..du får holde seg for øynene før du klikker på denne da:

[video]hleJ8Wx62Uc[/video]

G

Gjestemedlem

Gjest
Makter man å koke egg klarer man å koke blåskjell. Kjapt og nydelig.

[video]W20Btaww6zc[/video]

The lovable old drunk..

G

Gjestemedlem

Gjest
Newspaper Trout recipe

[video]muFeqaV-0Zo[/video]

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.656
Torget vurderinger
24
WAY TO GO! NOTHING LEFT FOR THE VOUCHERS!!!

svingen68

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2008
Antall liker
35
Torget vurderinger
1
pengesluk skrev:
WAY TO GO! NOTHING LEFT FOR THE VOUCHERS!!!
Ingenting igjen til kupongene?!? Den var ny!

Det vanlige er vel å si: Nothing left for the vultures, altså "ingenting igjen til gribbene" på norsk! :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.656
Torget vurderinger
24
Du tok ikke den........ ;D ;D ;D

svingen68

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2008
Antall liker
35
Torget vurderinger
1
Nope, og gjør det fortsatt ikke faktisk. ???
Jeg er nok ikke så lur som jeg helst vil tro desverre! :'(
Anyway, ha en fortsatt fin dag ;D
Mvh

Topp Bunn