- Ble medlem
- 19.03.2002
- Antall liker
- 1
Sist jeg var hos Aktiv Klassisk hadde Bøyum for første gang vinyl til salgs. Det er en komplett "Testament"-utgave av Ringen til den nette pris av 6.400.-. Løp og kjøp ... 
|
Sist eg såg Solti-Ringen på vinyl(!), var i Danmark for ti år sidan, og då til 2800 dkr...Anar ikkje kva han kostar på CD i dag.Jeg tar den når den kommer på steinkaker. Har arvet sveivegrammofon.
Hva koster Soltis Ring på CD for tiden forresten?
Vet ikke, jeg fikk ikke snakket noe særlig med ham om det. Det får bli neste gang. Men er det ikke slik at det er svært lite nyinnspillinger av klassisk som kommer ut på vinyl? Jeg har inntrykk av at selskapene som ønsker å gi ut med kvalitet, bruker i dag SACD. Dessuten synes jeg at nye klassiske innspillinger på CD har jevnt over meget bedre lydkvalitet enn pop/rock. Det virker som om de endelig har lært å bruke CD-mediet på en riktigere måte.Dette var en hyggelig melding. Vet du om han har tenkt å ta inn mere klassisk på vinyl? Jeg vet ikke hvordan markedet er for klassisk musikk på vinyl i Norge; men hvis jeg kan kjøpe dem over disk i Oslo, kan det godt tenkes at jeg ville ha kjøpt noen plater.