Rimelige xlr-kabler

eboy

Medlem
Ble medlem
15.09.2022
Antall liker
13
Sted
Nordre Follo
Jeg syntes det er så latterlig at xlr-kabler i hifi-butikker koster sykt mye. Går du i en instrumentbutikk så koster ikke xlr så mye. Jeg kjøpte 2x10m balanserte xlr mikrofonkabler til under 1000, i en hifibutikk koster de rimeligste for 2x10m godt over 10000. Ser det skrives og sies mye rart om kabler og at dyre kabler gir bedre lyd, her tror jeg det er mye psykologi som avgjør. Hadde jeg hatt et anlegg til flere milioner så går det an å bruke dyre kabler. Har lest at man bare mister noen få desibel med rimeligere kabler.

det er litt over 8 meter mellom dac og forsterker

Så da lurer jeg på hvor mye lyd som går tapt med rimeligere xlr.

Uttern

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.11.2007
Antall liker
523
Sted
Ytre Enebakk
Torget vurderinger
3
Gå på Amazon, der får du ønkede lengder med kvalitetskabler for en rimelig penge

Dharmabum

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.03.2010
Antall liker
1.701
Torget vurderinger
14
Flott at dere ble enige så raskt ja!-Case closed, snakkes-Hei!

northpole

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.11.2010
Antall liker
609
Kabler vil alltid skape engasjement når det blir diskutert:) .min egen erfaring tilsier forskjeller men ikke i favør av den dyreste jeg har hadd .Har forøvrig god erfaring med en rimelig Belden fra Blue Jeans relativ lav kapasitans også.

Uttern

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.11.2007
Antall liker
523
Sted
Ytre Enebakk
Torget vurderinger
3
Kabler vil alltid skape engasjement når det blir diskutert:) .min egen erfaring tilsier forskjeller men ikke i favør av den dyreste jeg har hadd .Har forøvrig god erfaring med en rimelig Belden fra Blue Jeans relativ lav kapasitans også.
Forskjeller er det, men går man for de ovennevnte, trår man ikke feil. Har hatt de dyre Audioquest og Wireworld opp igjennom årene, men de er byttet ut mot sjøllaga Klotz, Mogami, rent fintsølv, flettet/ tvinnet etc. Men i dag går det i Klotz, Mogami. Balansert og Starquad. Starquad gjør definitivt den beste jobben, rent lydmessig. Alt av fantasipriset BLING er fjernet, kommer ikke i hus mere. Er personlig dritlei av å bli lurt av sjarlataner som selger snakeoil.
Ha en strålende helg.

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Antall liker
2.804
Sted
Endor
En diskusjon mellom ChatGPT og John Siau fra Benchmark media om kabler!
Les: John Siau instruerer ChatGPT, kommer ChatGPT til å huske dette? :unsure:

A

aardappeleter

Gjest
Nå kom jeg til å tenke at jeg kanskje skulle sett etter Starquad som nettkabler til anlegget....

Topp Bunn