Rimelig WiFi Streamer med optisk utgang til hjemmekontoret

Perrin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
267
Antall liker
286
Torget vurderinger
1
Hei

Jeg er etter en rimelig trådløs streamer til hjemmekontoret, med optisk utgang.
Streameren skal i hovedsak brukes til å strømme tidal, så tidal connect og bluetooth tilkobling for å høre på podcaster/nettradio fra mobil er vel nesten et krav :rolleyes:


Anlegget den skal kobles til består av følgende komponenter:

Onkyo C-755-B Cd-spiller
Musical Fidelity V90 Dac
Kora Design 30 integrert forsterker
John Blue JB3 høyttalere

På forhånd takk for tips :)

PS! wifi og optisk ugang er et must
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.134
Antall liker
9.295
Torget vurderinger
2
IEast kanskje? Om du ikke får tak i en Google Chromecast Audio
 

Perrin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
267
Antall liker
286
Torget vurderinger
1
Takk for tips, ser det er noen Chromecast Audio til salgs på finn.

Vet du om en vil finne chromecast i tidal appen? (etter at den er konfigurert altså) eller må en bruke google app på iphone for å streame ?
 

AleksanderMR

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.06.2019
Innlegg
258
Antall liker
156
Vet ikke hva du legger i rimelig, men en brukt Bluesound Node kan være aktuell. Funker veldig bra med streaming fra Spotify og Tidal, samt nettradio og streaming av lokale filer.
 

Perrin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
267
Antall liker
286
Torget vurderinger
1
Har sett etter ieast og node2i på brukten, men har ikke vært rask nok på avtrekkeren til å sikre meg kuppene. Foreløpig bruker jeg en Oppo HA-2 som dac, fungerer helt fint egentlig.
 
M

MarkusH

Gjest
Jeg handla meg en brukt node 2i til 3k + frakt, jeg går ikke etter disse knallkjøpene fordi det rekker jeg aldri .... den funker fint hos meg. ;)
 

Perrin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
267
Antall liker
286
Torget vurderinger
1
Halv pris for node 2i er en god deal det
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.634
Antall liker
5.281
Sted
Holmestrand
Har sett etter ieast og node2i på brukten, men har ikke vært rask nok på avtrekkeren til å sikre meg kuppene. Foreløpig bruker jeg en Oppo HA-2 som dac, fungerer helt fint egentlig.
Jeg har en eldre BS Node som fungerer strålende.
Veldig fornøyd med den.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.134
Antall liker
9.295
Torget vurderinger
2
Takk for tips, ser det er noen Chromecast Audio til salgs på finn.

Vet du om en vil finne chromecast i tidal appen? (etter at den er konfigurert altså) eller må en bruke google app på iphone for å streame ?
Je det funker helt fint . følg instruksjoner for Chromecast og klikk på Høyttaler symbolet i TIDAL app, så kommer Chromecast opp som valgbar avspiller
541C415D-ADE7-4DBB-950F-845BCD4CDF64.png
 
M

MarkusH

Gjest
Mine to partnere som står for den digitale delen, bruker Spotify stort sett, men har lånt Qobuz av en kompis for å prøve det også. Funker fint begge deler, bruker bare telefonen og styrer alt med. ;)
IMG_20211202_125746.jpg

Overraskende god wifi på den også, routeren min står i etasjen over og hylla rett over noden er 22mm mdf. Brukte en billigere argon stream2m før, den hadde dårlig dekning der. ;)
 

Perrin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
267
Antall liker
286
Torget vurderinger
1
Dynavoice var overraskende bra for prisen og fungerte egentlig godt nok, men når Kora Design 30 kom på brukten så måtte jeg slå til. Har litt dårlig wifidekning der forsterkerene står, så tenker jeg må plassere streameren på andre siden av rommet og trekke optisk kabel frem til dac.
 

Vedlegg

roesok

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2009
Innlegg
1.113
Antall liker
74
Har selv Chromecast Audio . Fungerer utmerket med optisk kabel til Abrahamsen V6.0 DAC + Electrocompaniet ECI-3. Har et anlegg nr 2 med Electrocompaniet ECI-2 og kunne tenkt meg en enkel streaming løsning til den. Da må en så bort fra optisk kabling. Rimelig og bra. Forslag?
 
Sist redigert:

Perrin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
267
Antall liker
286
Torget vurderinger
1
Det finnes vel digital til digital konvertere som har optisk inn og coax ut?
 
Topp Bunn