Rimelig musikkhistore :Charlie Parker: A Studio Chronicle

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.490
Torget vurderinger
4
Denne boksen virker å være oop. (Ikke tilgjengelig hos Amzon.com/play.com/cdon/platekompaniet)
Men den finnes her: http://www.amazon.co.uk/Charlie-Parker-Studio-Chronicle-1940-1948/dp/B0000AJ5SR/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=music&qid=1236696940&sr=1-1
5 cder til under £16 levert hjem.
Charlie Parker var en av jazzens viktigste bidragsytere og bør være en del av en "seriøs" musikksamling.(imho)
Og til denne prisen kan alle skaffe seg litt musikkhistorie rimelig.
Var vel Vidar P som mente at dette var tiden for å eie en god cdspiller, og blir vel mer og mer enig i den uttalelsen, da det er veldig mye bra musikk rimelig tilgjengelig for tiden.

Noen tilbakemeldinger på denne: http://www.amazon.com/Charlie-Parker-Studio-Chronicle-1940-1948/product-reviews/B0000AJ5SR/ref=cm_cr_dp_all_helpful?ie=UTF8&coliid=&showViewpoints=1&colid=&sortBy=bySubmissionDateDescending

Vedlegg

S

stereo hans

Gjest
Et bra tips! Skal legge inn bestilling på boxen i ettermiddag.

Har hørt svært mye på denne herligheten i det siste:
Charlie Parker with strings

Vedlegg

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.173
Torget vurderinger
4
Takk for tipset, gjenstår bare å vente på posten.

Totalen inkludert frakt ble £16,31

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hei; det er min hjertens mening at "now's the time" for en god cdp ja! Godt relatert til denne tråden så er vel også dette en treffende navngitt 10CD boks, som man får for drøye £10 (min kom på £11.85 inkl frakt).

http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B000A69QNQ/ref=ord_cart_shr

Jeg kan ikke gå god for den forsåvidt, da jeg ikke har mottatt min ennå; men jeg skal scanne gjennom innholdet for å se om det er mest dubletter ift 40-48-boksen, om ikke så utfyller de jo hverandre veldig bra vil jeg tro.

Now's the time-boksen har en innholdsliste og 6 omtaler på amazon uk.

Mvh Vidar P

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.490
Torget vurderinger
4
Har nok steget litt i pris, kom på £18.05 ink frakt. (ingen upris det heller)
Heldigvis har ingen av disse boksene uendelige med "alt takes".
Enkelte av Parkers bokser som musikalsk er glimrende, er jo
så og si uspillelig med vanlig cdp. (f.esk complete verve)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Minutten skrev:
Har nok steget litt i pris, kom på £18.05 ink frakt. (ingen upris det heller)
Heldigvis har ingen av disse boksene uendelige med "alt takes".
Enkelte av Parkers bokser som musikalsk er glimrende, er jo
Jeg kjøpte av tredjepartsselger på amazon uk, og ser du litt nærmere i linken så finner du de enda til £10.06 ;)

Mvh Vidar P

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.490
Torget vurderinger
4
Ups det så jeg ikke, men holder meg til Amazon da jeg har hatt umse erfaringer med tredjeparts selgere på Amazon/Play.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Minutten skrev:
.. Enkelte av Parkers bokser som musikalsk er glimrende, er jo
Det der er jeg uendelig enig med deg i; disse historiske innspillingene synes paradoksalt nok ofte å være særs avhengige av gode cdp'er for å gi full musikalsk tilfredsstillelse. De enkle, rike, gode superinnspillingene låter jo bra på nær sagt hva det skal være.. det er de utfordrende innspillingene som skiller klinten fra hveten; derfor er jeg stadig like imponert over at folk bruker superplater som "referanseplater" når de skal teste utstyr.

Jeg er iallefall veldig glad for at jeg tok steget med en "endelig" cdp, det har utvidet platesamlingens lyttbarhet uendelig, og åpnet opp for å få fullt utbytte av å høre på plater som ellers er slik du beskriver... nærmest uspillelige.

Man blir jo veldig nysgjerrig på hva du som helt åpenbart en av HFS's største musikkconnoiseurer bruker av utstyr Minutten? Kan man spørre om slikt i en bisetning, uten å bli altfor hifinerdete og OT?

EDIT; jeg har vært heldig og aldri hatt noen negative erfaringer med tredjeparter jeg (annet enn at Caiman er veldig treig med å levere); men tar gjerne imot beware's.

Mvh Vidar P

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.490
Torget vurderinger
4
Vidar P skrev:
Minutten skrev:
.. Enkelte av Parkers bokser som musikalsk er glimrende, er jo
Det der er jeg uendelig enig med deg i; disse historiske innspillingene synes paradoksalt nok ofte å være særs avhengige av gode cdp'er for å gi full musikalsk tilfredsstillelse. De enkle, rike, gode superinnspillingene låter jo bra på nær sagt hva det skal være.. det er de utfordrende innspillingene som skiller klinten fra hveten; derfor er jeg stadig like imponert over at folk bruker superplater som "referanseplater" når de skal teste utstyr.

Jeg er iallefall veldig glad for at jeg tok steget med en "endelig" cdp, det har utvidet platesamlingens lyttbarhet uendelig, og åpnet opp for å få fullt utbytte av å høre på plater som ellers er slik du beskriver... nærmest uspillelige.

Man blir jo veldig nysgjerrig på hva du som helt åpenbart en av HFS's største musikkconnoiseurer bruker av utstyr Minutten? Kan man spørre om slikt i en bisetning, uten å bli altfor hifinerdete og OT?

EDIT; jeg har vært heldig og aldri hatt noen negative erfaringer med tredjeparter jeg (annet enn at Caiman er veldig treig med å levere); men tar gjerne imot beware's.

Mvh Vidar P
Tror du misforstod meg der. (eller jeg var litt uklar)
Jeg mente ikke lydkvaliteten på boksen (som er meget bra) men alle alt. takes som jeg refererte til.
F.eks cd 4 som har 11 takes av Leap frog i rad etterfulgt av 6 takes med Relaxing with lee. Har samme problem med mange tidlige Blue Note og OJC cder, men ikke så ekstremt som med den verve boksen. Man kan jo bruke fjernkontrollen, men jeg liker å spille gjennom en plate uten skippe spor.
Eller så har jeg en Holfi Xandra Le cdp om de er av interesse.

Edit: Skulle vært et rimelig dårlig opptak dersom jeg ikke skulle kunne spille noe bra musikk av Bird. Til og med privatopptak fra f.eks Blue Note boksen til Monk går bra, så lenge musikken holder mål. Sliter mer andre veien med Superinnspilinger med like superkjedelig musikk.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Sitter og hører på denne 10CD Documents-boksen; remasteringene er slett ikke ille så langt. Men dokumentasjonen er elendig, og begrenser seg til låttittel, komponist i parantes, og spilletid.
Skal søke å se om det er noe nedlastbart for denne boksen.

Skal bli spennende å høre om noen sammenlikner de to boksene.

Mvh Vidar P

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.490
Torget vurderinger
4
Spilte gjennom CD1 for første gang tidligere i kveld, og lyden er OK, men saver som deg info om innspillingene. En liten "booklet" med info om hvor og når, og ikke minst hvem som er med på innspillingene. Dette burde vært med synes jeg, selv om boksen var rimelig.
Minutten

Topp Bunn