Riia fra ASR eller Lehmann black Cube?

pink panter

Medlem
Ble medlem
10.01.2009
Antall liker
0
Sted
Notodden
Torget vurderinger
4
Hei
lurer på ny riia. Har i dag Project phono box S.
Rega RP40, med standard pickup og Eci5 MkI.
Har lest en del om ASR minibasis MkIII Tilbud i morgen kr.7995,- . Og Lehmann Black cube SE II. 8950,-
Begge får mye bra omtale på nett, men er det noen som har erfaring med disse og kan anbefale et av dem?
Mvh Morten

Mala

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.03.2012
Antall liker
406
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
5
Selvfølgelig er det tilbud på ASR`en, kort tid etter jeg kjøpte den ny hos Stereofil :p

Har bare godt å si om denne så langt. Har brukt den med en DL-103r og Rega Exact på en RP6. Rega pickupen låter absolutt råbra og gir rockefot så det holder. Jeg trodde jeg omsider hadde fått til Denon pickupen på spilleren etter mye om og men med nytt lodd og tjohei, men ASR`en er rett og slett mer avslørende enn mitt forrige budsjetttrinn. Det er ett helt kanon lydbilde, sprudlende og åpent, men på MF VLPS2 trinnet jeg hadde før kom ikke sibilantene i overkant frem som nå, og det blir slitsomt i lengden. Har justert og herjet på over noen uker uten at jeg ble heeelt fornøyd. Nå er riktignok ikke dette en godt egnet arm for pickupen heller, men sta som jeg er så måtte jeg jo prøve å få godlyd ut av det etter litt modifikasjoner. Bestemte meg for å heller teste Exact PU`en på det nye trinnet...Og halleluja, jeg storkoser meg :)

Det andre trinnet kan jeg ikke si noe om altså, men mine erfaringer med ASR så langt er utelukkende positive, minus at den åpnet lydbildet såpass mye for Denon PUen at svakhetene med Rega armen kom frem tydlig nok til at jeg gav opp :rolleyes:

Topp Bunn