På tur og reise Riga

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.172
Torget vurderinger
7
Da står jeg klar til å bestille 4 dagers tur til Riga (10.10 - 14.10)
Noen som har vært der og kan anbefale eller for den saks skyld advare mot en tur dit?
Hva bør sees?
Hifi butikker?
Shopping muligheter for fruen?
etc etc

:)

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
49
Masse godt øl der, har jeg hørt! Send fruen på
shopping så kan du ta en pub eller to og teste øl!

Hvis du ikke skal være personlig bærer? ;D he...he....

torleif

Medlem
Ble medlem
07.10.2004
Antall liker
0
Hei!

Ta inn på Hotel Riga i sentrum av Gamlebyen. Har bodd der ved ett par anledninger.
Det er shoppingsenter, barer, restauranter 3-10min gange fra hotellet.
Jugend stil i bøtter og spann, parker. Hotellet ligger ved Den Nasjonale Opera og Frihetsmonumentet er 5min unna. Nattklubber skal du være forsiktig med, du kan risikere en skikkelig baksmell når regninga kommer på bordet. Snakk med de i resepsjonen de gir tips. Det er også en bra Turistguide som er å få på hotellet, den gir tips om det meste.
Riga er en flott by.
Kos dere.

Torleif

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.017
Riga er en fantastisk fin by! Sjekk ut In Your Pocket på nettet, og kjøp papirversjonen ved ankomst; dette er uten tvil Øst Europas beste guider. Ta også turen til Motormuseet, som har en artig samling av Sovjetiske biler, inkludert limoen til Stalin.

Tenderto

Medlem
Ble medlem
05.10.2007
Antall liker
0
Hallo der.
Riga er en fantastisk by. Har bodd her i snart 2 aar, og stortrives. Mest braak i Gamlebyen - fulle engelskmenn og skandinaver, og egentlig en "Tourist Trap". Men selvsagt noen bra Pub´er og Restauranter. For aa sove godt, er kanskje hotell Latvia eller Hotell Albert en bedre anbefaling. Likevel kort spasertur til de fleste severdigheter. Rett over gaten til Hotell Albert ligger Bites Blues Bar - kjempegod mat (billig ogsaa) samt live blues fredag og lördag. Mitt stamsted!! Shopping for fruen er bedre utenfor gamlebyen, kan sende beskrivelse senere om önskelig, men markedet ved togstasjonen er et "must". Mange bra restauranter utenfor gamlebyen ogsaa - bedre mat og pris.

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.172
Torget vurderinger
7
Tenderto skrev:
Hallo der.
Riga er en fantastisk by. Har bodd her i snart 2 aar, og stortrives. Mest braak i Gamlebyen - fulle engelskmenn og skandinaver, og egentlig en "Tourist Trap". Men selvsagt noen bra Pub´er og Restauranter. For aa sove godt, er kanskje hotell Latvia eller Hotell Albert en bedre anbefaling. Likevel kort spasertur til de fleste severdigheter. Rett over gaten til Hotell Albert ligger Bites Blues Bar - kjempegod mat (billig ogsaa) samt live blues fredag og lördag. Mitt stamsted!! Shopping for fruen er bedre utenfor gamlebyen, kan sende beskrivelse senere om önskelig, men markedet ved togstasjonen er et "must". Mange bra restauranter utenfor gamlebyen ogsaa - bedre mat og pris.
Heisann.
Tusen takk for interessant info.
Vi har faktisk bestillt rom på hotel latvia (reval). Bites Blues Bar blir garantert besøkt.
Fruen vil mer enn gjerne ha gode tips om hvor det er best å shoppe.

P

Parelius

Gjest
Selv om Tenderto (hvor får du slike nick fra?) mener at gamlebyen er en "Tourist Trap", så skal du ikke skygge unna. Jeg har storkost meg der med en bok og godt øl! Jeg vet dette, for jeg har besøkt Tenderto (Tender?????) et par ganger. Hadde dere kommet litt senere, så kunne han sågar ha vist dere et godt anlegg, men som det er nå, så blir det mest sang i dusjen (tror jeg).

Ellers er Tenderto etterrettelig.

Tenderto

Medlem
Ble medlem
05.10.2007
Antall liker
0
Bare et lite apropos.... Gamlebyen som "Tourist-trap" var med henspeiling paa utelivet natters tid... og selvsagt enkelte "nattklubber" med noe frynsete rykte..... beskjedent sagt... Men for all del - det er en sann nytelse aa spasere rundt samt aktivere drikkemusklene i Gamlebyen, og arkitekturen er mildt sagt hengivende og spennende. Bare be fruen aa unngaa höyhelte sko der... bare brostein i gatene.

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.845
Torget vurderinger
35
Eventuelt går det jo an å sende fruen på Spa i Jurmala et par mil utenfor Riga.

Roy

Tenderto

Medlem
Ble medlem
05.10.2007
Antall liker
0
Vedrörende Shopping i Riga: "If there were only two words to sum up the shopping experience in Latvia, they would have to be ‘really expensive.’ Prices of imported goods tend to be inexplicably high, with simple things like a pair of Nike trainers costing in lats what they would in euro most anywhere else in Europe. Local crafts, food and alcohol, however, are still relatively cheap." Ref. inyourpocket.com

Ergo - Ingen tvil ........

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.172
Torget vurderinger
7
Landet sent i går kveld, og dagen i dag har jeg brukt på spice senteret (fruen må få shoppe litt vettu). Har ikke fått kikket så mye i byen enda, men skal ned i gamlebyen nå snart.
Førsteinntrykket av byen er ihvertfall helt perfekt. Deilig atmosfære. Nydelig mat, og fortsatt har vi ikke fått besøkt noen "seriøse" restauranter.
I morgen blir det en tur til jurmala på "spa".

Blir mye jente-greier på turen, men så var jo også da turen 30års presang til fruen, så da er det hun som bestemmer. Koser oss veldig her nede.

:)

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.172
Torget vurderinger
7
Tenderto: Hvis jeg får litt ledig tid, er det noen hifi butikker som er verdt å besøke?
Må jo gjøre litt gutteting også ;)

U

utgatt60135

Gjest
Jeg var innom en Hifi butikk men den var ikke altfor spennende. Mest Linn utstyr men demorommet spilte så mye med at det var veldig vanskelig å få noe inntrykk av anlegget :-\. Den ligger i Skolas str. 14. Også bl. a Myriad og Vifa. Fikk intrykk av at Riga har en fin gamle by men ikke noen HiFi by?

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
357
Sted
Southwest
Torget vurderinger
3
Noen som har tips til gode puber i Riga? Går ut i fra at jeg ikke har tid til å besøke alle.:)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.888
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Et godt råd. Det er veldig mange vakre damer i Riga. Om du "blir sjekket" opp. Ikke spander champagne og slikt. Det kan fort komme til å koste :)

Søk litt rundt på "riga bar scam" og lignende.

Topp Bunn