Riaa-trinn til MM, hva skal jeg velge.

uob

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2009
Antall liker
89
Sted
Oppegård
Har nylig kjøpt meg en Marantz TT15 platespiller pakke. Denne har en Clearaudio MM pickup og låter etter min mening veldig bra ved bruk av et billig Nad PP2 Ria trin.

Jeg lurer da på om det vil gi en klar forbedring ved å forbedre Riaa trinnet, og hvilket vil dere anbefale til denne kombinasjonen.

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
487
Torget vurderinger
1
Riatrin til MM, hva skal jeg velge.

Jeg bruker denne Era Gold V
og er meget fornøyd ;D

Den har en silkemyk, delikat, litt røraktig lyd over seg, og så får den gjennomgående gode omtaler ;)

Destiny.. :)

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
623
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13

Skal du selge den......... ;)

Har du importert den selv?

Jeg lurer da på om det vil gi en klar forbedring ved å forbedre Ria trinnet, og hvilket vil dere anbefale til denne kombinasjonen.
Kanskje lurt å tenke ut en pris, det blir enklere for folk med peiling å svare. :)

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.029
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3

Graham Slee lager ypperlige RIAA-trinn, og de kjøper du hos Stereolab
http://www.stereolab.no/Graham_Slee_Projects.htm
Veldig greie folk å handle med, og minst like billig som å importere selv. Greie med bytterett og reklamasjoner.
Anbefales.

uob

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2009
Antall liker
89
Sted
Oppegård
oyvjorge skrev:
Kanskje lurt å tenke ut en pris, det blir enklere for folk med peiling å svare. :)
Jeg er veldig usikker, særlig fordi jeg ikke har noe særlig greie på dette. Jeg har forstått at det er vesentlig mere kilent med mc en mm, så derfor trenger jeg noen tips her. Platespilleren ligger jo i en prisklasse på 16 000,- så riaa må prismessig stå i stil med dette.

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Antall liker
487
Torget vurderinger
1
uob skrev:
oyvjorge skrev:
Jeg er veldig usikker, særlig fordi jeg ikke har noe særlig greie på dette. Jeg har forstått at det er vesentlig mere kilent med mc en mm, så derfor trenger jeg noen tips her. Platespilleren ligger jo i en prisklasse på 16 000,- så riaa må prismessig stå i stil med dette.
Da trår du ikke mye feil med Graham Slee sine riiaer....

Destiny.. :)

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
867
Kanskje Project Tubebox II eller Tubebox SE II ;)
SE har innstillingsmuligheter for MM også. Jeg er i alle fall veldig fornøyd med min, men har ikke testet den mot Graham Slee. En plass mellom 3-5k bør du nok ofre på RIAA til en platespiller i din prisklasse, men selvsagt vanskelig å svare generelt på slikt.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Leste (til min irritasjon) at NAD PP-2/PP-3 har opamper i MM-trinnet men diskrét forsterkerkrets på MC-inngangen, så den burde vel i teorien lyde bedre med MC enn med MM. Kanskje det kunne være et alternativ å bytte til MC i stedet for å bytte RIAA? ...Skjønt; NAD-en er jo fremdeles et RIAA-trinn i nesten laveste prisklasse.

enna

Fersking
Ble medlem
24.01.2009
Antall liker
1
Kolla denna.
http://www.vista-audio.com/products/Phono/index.htm
Finns en på hifimagasinet för 2000 skr.
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=27019
Kanon för pengarna jämförs med andra i test som kostar ca 2000$.
Mycket seriöst tillverkad.Inga kondingar i signalvägen passivt riaa matchade komponenter till
0.1% motstånd 1% kond.
Tänker du köpa en graham slee titta på detta först.
http://www.tnt-audio.com/ampli/3_phono_preamps_e.html
Cambridge 640P får bättre recencioner än Graham slee för 3 ggr pengarna
även om man inte tittar till priset.640P äer väldigt prisvärd men får stryk av tex
Firestone audio Korora men är mycket bättre än din nad riaa.
MVH PK

uob

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2009
Antall liker
89
Sted
Oppegård
Dazed skrev:
Leste (til min irritasjon) at NAD PP-2/PP-3 har opamper i MM-trinnet men diskrét forsterkerkrets på MC-inngangen, så den burde vel i teorien lyde bedre med MC enn med MM. Kanskje det kunne være et alternativ å bytte til MC i stedet for å bytte RIAA? ...Skjønt; NAD-en er jo fremdeles et RIAA-trinn i nesten laveste prisklasse.
Bytte til mc er ikke noe alternativ, da pickupen som sitter i Marantzen er ca. halvparten av kostnaden på pakka. Og etter sigende regnes som det beste med den.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
318
Torget vurderinger
3
Dazed skrev:
Leste (til min irritasjon) at NAD PP-2/PP-3 har opamper i MM-trinnet men diskrét forsterkerkrets på MC-inngangen, så den burde vel i teorien lyde bedre med MC enn med MM.
Det blir et veldig enkelt verdensbilde. Det trenger ikke å bli dårlig bare fordi det brukes opamper. Det er kvaliteten på opampene og måten de brukes i kretsen som avgjør. F.eks. er Linn Uphorik og full av opamper uten å være en dårlig RIAA av den grunn.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Bach_Man skrev:
Dazed skrev:
Leste (til min irritasjon) at NAD PP-2/PP-3 har opamper i MM-trinnet men diskrét forsterkerkrets på MC-inngangen, så den burde vel i teorien lyde bedre med MC enn med MM.
Det blir et veldig enkelt verdensbilde. Det trenger ikke å bli dårlig bare fordi det brukes opamper. Det er kvaliteten på opampene og måten de brukes i kretsen som avgjør. F.eks. er Linn Uphorik og full av opamper uten å være en dårlig RIAA av den grunn.
Det er vel ikke akkurat noe verdensbilde, og jeg vet det finnes gode opamper. Jeg bruker dem f.eks. i DIY-hodetelefonforsterkeren min. Akkurat i dette tilfellet tipper jeg det er brukt en ganske billig en, dog.

Topp Bunn