RIAA trinn til Goldring GR1

Petter81

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.09.2004
Antall liker
0
Hei

Jeg skal snart gå til innkjøp av platespiller i budsjettklassen. Har lest meg til at Goldring GR1 er et godt valg. I den anledning lurer jeg på hvilket RIAA-trinn som passer denne spilleren. Er ute etter noe som gir mye for pengene, bruktkjøpt er meget aktuelt. Skal brukes på en Primare forsterker som igjen driver et par System Audio høyttalere.

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.427
Torget vurderinger
10
Jeg kjenner ikke Primare, men formoder det er snakk om en integrert. Mange integrerte har muligheten for å montere inn et riaa-kort som tilleggsutstyr. Dersom din Primare er beregnet for dette, blir kanskje det rimeligste løsning.

Forøvrig kan Trichord Dino anbefales. Synes den er god lydmessig og også anvendelig med alle mulige pickuper pga. enkel innstilling under riaaen.

Mvh.
Ketil

PatSharpX

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2006
Antall liker
100
Sted
Oslo
Kommer jo ann på pickupen som er på spilleren og hvor mye penger du har og rutte med da :)

Petter81

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.09.2004
Antall liker
0
Forsterkeren jeg har er en Primare I21. RIIA-trinnet fra Primare koster 5000, og er nok litt over mitt budsjett. Har ikke satt noe øvre prisgrense, men i og med at platespilleren jeg vil kjøpe ikke koster stort, er jeg ute etter et relativt rimelig RIIA trinn. Håper å finne noe brukt. Spilleren har en Goldring Elektra pickup.

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
1
Forsterkeren jeg har er en Primare I21. RIIA-trinnet fra Primare koster 5000, og er nok litt over mitt budsjett. Har ikke satt noe øvre prisgrense, men i og med at platespilleren jeg vil kjøpe ikke koster stort, er jeg ute etter et relativt rimelig RIIA trinn. Håper å finne noe brukt. Spilleren har en Goldring Elektra pickup.
Goldring PA1 til en tusenlapp er vel det mest opplagte valget sammen med GR1, men det finnes mange rimelige alternativer på bruktmarkedet fra f.eks Rotel, Dali, Project, Vincent, Rega osv. Styr unna de aller rimeligste variantene fra B-Tech og NAD.

Sundance_Pete

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
1
Cambridge P640 gir mye for pengene (998,- HiFiKlubben)
For litt mer penger er Gram Amp 2 SE verdt å sjekke ut (2850,- Stereolab.no)

PatSharpX

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2006
Antall liker
100
Sted
Oslo
Goldring PA1 til en tusenlapp er vel det mest opplagte valget sammen med GR1, men det finnes mange rimelige alternativer på bruktmarkedet fra f.eks Rotel, Dali, Project, Vincent, Rega osv. Styr unna de aller rimeligste variantene fra B-Tech og NAD.
Jeg har NAD PP-1 og syns den er helt ok jeg.
Spess når jeg bare betalte 300,-
Men hva med Vincent PHO-111 (er ca midt på siden)
Eller så har du jo noen REGA forsterkere som koster litt mer under der da. Men de har ikke jeg hør så kan ikke uttale meg om de er bra eller ikke.

Topp Bunn