Riaa trinn forslag til Lyra Kleos?

Timo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.09.2013
Antall liker
35
Sted
Bogafjell
Torget vurderinger
4
Hei kunne trengt noen anbefalinger rundt Riaa trinn da jeg er i ferd med å ta et drastisk valg å gå fra mcintosh til EC 6dx og da må ha et riaa utenom. Har en Vpi classic med lyra Kleos å så har jeg en EC 6dx her til test som ikke har innebygd riaa,så da har jeg lånt hjem en primare R32 som var utvalget������. Men det som er er at bass er det nokk av men er på jagt etter et riaa som kan stramme inn og åpne vokal enda mer så alle forslag tas vel i mot. Budsjett rundt 15 lapper. Vet at EC har et riaa i denne pris klassen men ingen ide om det er noe match, så har jeg lest litt om Avid pulsus som virker lovende.
Ht er den nye Kef ref mod 3.

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
3.015
Sted
Kongsberg
Hei.

ASR Basis Mini Mk. III eller aller helst Electrocompaniet ECP-2 - som har balansert ut.
Dessuten har ECen noe lettere adkomst til DIP-swichene - på baksiden av kabinettet -
mot ASRens innvendig plasserte DIP-swicher (for justering av gain/resistans/kapasistans).
Ikke er det noen dårlig match utseendemessig heller.

Jeg bruker samme spiller og pickup som deg, samt NLE-17 RIAA, men den er det nok
vanskelig å finne (brukt). De jeg lister over er i hvert fall ikke dårligere og en utmerket
lydmessig match til platespillerkombinasjonen din.

mvh
Gunnar Brekke

Timo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.09.2013
Antall liker
35
Sted
Bogafjell
Torget vurderinger
4
Hei.

ASR Basis Mini Mk. III eller aller helst Electrocompaniet ECP-2 - som har balansert ut.
Dessuten har ECen noe lettere adkomst til DIP-swichene - på baksiden av kabinettet -
mot ASRens innvendig plasserte DIP-swicher (for justering av gain/resistans/kapasistans).
Ikke er det noen dårlig match utseendemessig heller.

Jeg bruker samme spiller og pickup som deg, samt NLE-17 RIAA, men den er det nok
vanskelig å finne (brukt). De jeg lister over er i hvert fall ikke dårligere og en utmerket
lydmessig match til platespillerkombinasjonen din.

mvh
Gunnar Brekke
Ja må si det er jo det jeg håpet på da det som du sier bra match utseendemessig også. Ikke allt dem tar inn i di lokale butikkene så man får testet det ut og da blir det å ta en sjans. Utrolig fornøyd med platespilleren hvertfall så den skal ikke ut av huset med det første. Nå må jeg bare se om jeg tør selge mcintosh komboen til fordel for integrert som blir mye greiere men litt gi og ta lydmessig. Hjertelig takk for innspill Gunnar

Topp Bunn