Riaa til DV 20XH og DV 17D2

mekaniac

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.04.2007
Antall liker
1.581
Sted
Verdal
Da har det seg slik at jeg endelig har fått meg enda en pu ,en dv17d2 som har fått hedersplass i sme iv og min gamle 20xh er flyttet over i en rega 300b.

Begge arm pu kombinsjonene spiller bra men ved bruk av dv17d så brummer riaa trinnet som forøvrig ikke har justerbar impedans ,bare mm/mc switch.

Så da er det på tide å bytte ut min hanss acoustics pa23 med et nytt riaa trinn og denne gangen ønsker jeg helst et trinn med justerbar impedans og to sett innganger.
Et alternativ er jo å bruke riaa trinnet jeg har med 300b/dv20x og og et annet med sme/17d.

Noen som kan anbefale noe utifra disse opplysningene ? pris ? tja det kommer an på men minst mulig for mest/best mulig er jo alltid ønskelig ;D

lassemann

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.05.2007
Antall liker
5.079
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
2
Hei!

Desverre har jeg ikke fått testet eller hørt dine PU's, men skal du prøve en fantastisk riaa til en betalbar pris vil¨jeg anbefale Roar Malmin sin MI 14 riaa. Den kan tilkoples 2 armer med MM og MC switch uten å måtte omkopple (2 innganger). Lydmessig noe av det bedre jeg har hørt! Den har også trinnløs impedansjustering på MC fra 47-1047 ohm. Og den er svært tyst og stabil grunnet utvendig strømforskyning.. Anbefales på det sterkeste! Her er holografi, høyde og bredde i lydbilde på sitt beste og jeg kan ikke bare enn å anbefale dette smykke av en riaa :) Utrolig lekker er den også ;)

mvh
lassemann

Vedlegg

mekaniac

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.04.2007
Antall liker
1.581
Sted
Verdal
Se der ja ,burde passe mine behov bra ;D
Pris ? Hvor selges den ?

lassemann

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.05.2007
Antall liker
5.079
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
2
Send en forespørsel til RM på forumet som er produsent av riaa og masse annet godt lydutstyr. Han er imøtekommende og vil kunne gi deg pris og spesifikasjon i forhold til ditt behov. Tro meg, dette er high end lyd til en meget flott pris :)

mvh
lassemann

mekaniac

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.04.2007
Antall liker
1.581
Sted
Verdal
Mens jeg venter på litt mer utfyllende info fra RM ,noen som har andre anbefalinger ??

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.855
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Det finnest massevis av gode riaatrinn som passar saman med desse svært gode pickupane. Men det er eit spørsmål om musikksmak og smak generelt. Så ei tilråding er utelukkande basert på personleg, subjektiv preferanse. Når dette er sagt:

Trur du kan komme særskilt godt ut av å kombinere dei med relativt dyre rørbaserte riaaforsterkarar. Finn du ein ARC som kan betalast for ein akseptabel stor haug pengar, er det fint (og så har du noko å "vekse med" om du skulle oppgradere pickupane til endå betre ting).

Og når det gjeld transistor/Dynavector;Finn du ein Michi RHQ 10, skulle du også verte lukkeleg. http://www.thevintageknob.org/rotel-RHQ-10.html. (Åtvaring: Desse er sjeldnare enn fugletenner...)

Og så finnest det massevis av andre ting, som sagt.

Topp Bunn