Rewiring eller ny arm

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
2.093
Torget vurderinger
1
De som kan LP12, kva trur de vil vera best lydmessig av rewiring av Grace G707 eller skifte til T.D Rega RB300?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Skaff deg en ny RB300 tror nå jeg da. Grace-arma var god nok den (det var ikke mye konkurrenter), men en slitt gammel en bør lett forbigåes av en ny RB300. Kjøp nytt armbord og nye fjærer/gummi, og sett opp opphenget på ny med den nye arma.

Andre oppgraderinger som er virkelig gode på en gammel LP12 er Cirkus og Lingo; begge disse bør vel vurderes før man kjøper noe bedre arm enn RB300 imo.

Mvh Vidar P

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
2.093
Torget vurderinger
1
Ser ikkje bort frå at du har rett idet. Har du forresten samanlikna original Rega med Origin Live sine saker? Cirkus skal eg definitivt ha, men det bør vel helst passa med ein Oslotur. No har eg ein ny motor og ein Valhalla liggjande som eg skal montera, so eg reknar med at det kan verta litt betre lyd i heimen sjølv om eg venter litt med Cirkus.

audiy

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2005
Antall liker
27
Står ein artikkel med samanlikning av to oppgraderte RB250 armar, Michell TecnoArm og OL1 i februarnr. av hi-fi world.

Sigurd

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hifi World er veldig pro OL. Andre er ikke det. Jeg aner ikke, har ikke sammenliknet.

Man må vel kanskje se på priser; hva koster f.eks en RB700 ift en OL-arm? Jeg har ikke prisen i farta, men en bedre arm enn en RB300 på LP12 finnes jo både fra Rega, Linn og Naim også, og mange andre sikkert forsåvidt, det er bare et prisspørsmål.

En Valhalla i skuffa er bedre enn ti Lingo på taket; men man skal ikke se helt bort ifra at Lingo var en voldsom oppgradering på Valhalla; og uten å oppfordre til å oppgradere seg fra hus og hjem, så går det an å se pris på arm vs pris på psu-oppgradering (det fins endel brukte Lingo 1 nå til dags), og legge pengene der de gjør mest nytte for seg kanskje? Uten at jeg vet hvor det er da.. :)

Mvh Vidar P

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
2.093
Torget vurderinger
1
Ein får sjå litt rundt på priser og sjå kva ein skal få lurt til.Ein ny arm vert det mest sannsynleg ;D.

Topp Bunn