Revox G-36

L

Lars.N

Gjest
Er det noen som sitter på service manualen på engelsk til Revox G-36 ?
Har manualen på tysk men sliter litt med tysken :(
Har en Revox G.36 mkII som spiller perfekt å en dele maskin jeg gjerne skulle fått liv i igjen , kan jo bruke den som operasjons forsterker om ikke annet.

Mvh

Laban

L

Lars.N

Gjest
laban skrev:
Er det noen som sitter på service manualen på engelsk til Revox G-36 ?
Har manualen på tysk men sliter litt med tysken :(
Har en Revox G.36 mkII som spiller perfekt å en dele maskin jeg gjerne skulle fått liv i igjen , kan jo bruke den som operasjons forsterker om ikke annet.

Mvh

Laban

Vedlegg

L

Lars.N

Gjest
Dette er en dele maskin jeg har fått på kjøpet som er helt død, har funnet en brent motstand farge kull (hehe) pluss noen loddinger som har gått i oppløsning grunnet høy alder.

Råd og tips om hva som bør byttes etter så mange år mottas med stor takk.
Den har levd et hardt liv denne her finner spor etter klåfingre som har klart mesterstykket å snu capstan rull slik at den bommer på tape, tonehoder henger på halvtolv og sikringer er brent.

L

Lars.N

Gjest
Noen som har lyst å prøve å forklare meg hva de forskjellige rør i G36 har til funksjon ? setter meget stor pris på litt enkel hjelp.

4 x ECC 81, 1 x ECC 82, 5 x ECC 83, 2 x ECL 86, 1 x EM 801,
3 diodes, 3 selenium rectifiers

Vedlegg

L

Lars.N

Gjest
Noen som kan se flere en 1 stk sikring på sjema ? finner bare en stk til 220 V på 0.6A å jeg har tre til i Revox'en en på 630mA -500mA -315mA.

Mvh

Laban

L

Lars.N

Gjest
Den brenner sikringer som bare den ,kan det være filter cap's som er gått heden ?
Motor avdelingen har jeg fått til å svive men når det kommer til rør avd så går fuse .

Mvh

laban

Steinkare

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2004
Antall liker
408
Torget vurderinger
11
Veit at Arnold Goksøyr/Demostenes har elkler har hatt en slik.
Kontakt han så får du kanskje hjelp!

L

Lars.N

Gjest
Steinkare skrev:
Veit at Arnold Goksøyr/Demostenes har elkler har hatt en slik.
Kontakt han så får du kanskje hjelp!
Takke for tipset Steinkare ta en tlf å høre med'n ærger meg grønn over den spillere'n.

Topp Bunn