Revel Concerta F12

NC

Medlem
Ble medlem
17.03.2006
Antall liker
0
Hei
Noen som kan dele sine erfaringer med disse høytalerne? Har et par på hjemlån nå. Foreløpig synes jeg de låter bra, med godt trøkk i bassen og rimelig detaljert oppover. Da høytalerne er lånt i butikk er jeg usikker på hvor (lite) innspillte de er.

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Hadde et sett i noen uker og det funket veldig bra! Hvor mye skal du gi for dem?

K

kbwh

Gjest
Var det både mye lyd og god lyd for pengene slik tyskerne skrev, hifiguru?

NC

Medlem
Ble medlem
17.03.2006
Antall liker
0
Skal få dem for 11 500,-. Listeprisen er vel ca. 16 000,- ? Aberet er størrelsen. Synes egentlig de er litt for store. Har vurdert stativhøytaleren Performa M22. Ser at Fidelity har skrevet varmt om den i nr. 11, som jeg desverre ikke har. Ser at det er utsolgt. Fordelen med M22 er at den har ves. bedre utseende/høyere waf. Har ikke hørt M22 men antar at det er omtrent samme lydsignatur som F12, men med mer raffinement og mindre bass. Spørsmålet er hvor mye bass den kan gjengi.

K

kbwh

Gjest
Jeg ville ikke være så redd for manglende raffinement i F12. I følge en tysk gruppetest jeg har på pdf (du kan få den, send PM med epostadresse) ligger den ikke langt tilbake for Sf Concerto Domus i mellomtonen. Da er den bra.

NC

Medlem
Ble medlem
17.03.2006
Antall liker
0
Enn Performa M22 da, noen som har noe å si om den? Har den noe bass, eller må man ha gulvstående for å få skikkelig bass selv om man gir rundt 20 store?

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
NC skrev:
Hei
Da høytalerne er lånt i butikk er jeg usikker på hvor (lite) innspillte de er.
Hvilken butikk er det som har Revel?

James

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.06.2006
Antall liker
70
Sted
Stord
Torget vurderinger
8
Hei.

Jeg har noen Performa F32 høytalere. De er noen uker gamle. De låt helt forferdelig da jeg fikk de i hus selv om de ble solgt som demo. Tydeligvis ikke spilt på i det hele tatt. Jeg sette de på innspilling med radiostøy i noen dager og hele lydbildet åpnet seg opp. Toppen ble mykere. Og mye mer linjere. De er fortsatt litt ulinjere i bassområdet, men tror de vil rette litt på seg etterhvert. Men fikk rettet opp mye ved å redusere bassportåpningen noe.
De spiller veldig flott nå.
Når det gjeder satelitter, så hadde jeg SA2K som jeg var veldig fornøyd med. Men noe dypbass blir det jo aldri. Og de går dypere en M22. De må vanligvis jukse litt for å få til dypbassen. Og da blir det gjerne en busing i frekvensgangen rundt bassporten.

Lykke til

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
NC skrev:
Skal få dem for 11 500,-. Listeprisen er vel ca. 16 000,- ? Aberet er størrelsen. Synes egentlig de er litt for store. Har vurdert stativhøytaleren Performa M22. Ser at Fidelity har skrevet varmt om den i nr. 11, som jeg desverre ikke har. Ser at det er utsolgt. Fordelen med M22 er at den har ves. bedre utseende/høyere waf. Har ikke hørt M22 men antar at det er omtrent samme lydsignatur som F12, men med mer raffinement og mindre bass. Spørsmålet er hvor mye bass den kan gjengi.
De er vel på kampanje til 11990 og det er mye lyd for pengene. Litt kjip finish men vinylfolie som egentlig ikke er pent montert dersom man ser litt etter men lydmessig utklasser de mye i sitt prisområde vil jeg tro. Som Valentino skriver så nådde dem høyt opp i test og de har nok et vesentlig heftigere slam i bunn enn Sonus Faber som den ble testet mot. SF'en er jo grisevakker i forhold da synes jeg

NC

Medlem
Ble medlem
17.03.2006
Antall liker
0
Ble F12! Tror det er mye lyd for pengene ja. Nå skal de spilles inn.

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Gratulerer! Gøy med no nytt! Dersom du har skikklig med power får du god dypbass ut av dem også :D

Topp Bunn