Reteps nye 2 kanals oppsett.

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Har vert en stund siden sist jeg var innom dinne underkategorien, Mye har skjedd med det gamle Pathos/Triangle oppsettet, så det er vel på tide å oppdatere.

Ut Har altså Pathos TT Anniversary RR og Triangle Quartet gått og inn her jeg istadenfor fått Vienna Acoustics Strauss og ASR Emitter 1 Exclusive Blue.

Vedlegg

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Forskjellen på de to oppsettene er i hovedsak detaljeringen, og musikaliteten. Samt at det er morsomt med et godt fundament i musikken. Men den største forskjellen ligger i plassering av intrumenter i musikken og at det er helt stille når musikken har pause. Det er vel det som heter sort bakgrunn.

Det er vanskelig å skrive om inntrykk og om følelser rundt dette med hifi synes jeg. Men nå er det slik at jeg ser frem til hver gang jeg kan lytte og kose meg med musikk. Jeg legger også merke til at jeg i mye større grad spiller av hele cd-er. Tidligere har det vert slik at jeg har hørt 2-3min av en sang så byttet sang.

Jeg føler også en indre ro når jeg nå sitter i sweetspot, kan kanskje sammenlignes med meditasjon. Det er i vertfall for meg ganske behagelig. ASR er nok en forsterker som kommer til å følge meg i lang lang tid fremover.

Hva som er styrkene til dette oppsettet, jeg vil si det er vokal musikk. med noen få instrumenter. Men setter jeg på musikk med storband som feks Michael Bubble så er det en dynamikk og eksplosjon som gjør at jeg innimellom skvetter til.

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
20.647
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Hva mere kan jeg si, jo anlegget står nok ikke optimalt idag plasseringsmessig, men med anlegg i stua så får man nesten bare tåle det. i løpet av 2012 så får jeg eget rom på loftet med ca 50m2, der jeg kan holde på med mitt. Jeg er veldig spent på hvordan det vil vere med dette oppsettetet der. Men det kommer etterhvert.

Jeg leter fortden etter en ny Dac og den nye Hegel HD11 er en som frister meg en del. Den blir vel kanskje årets julegave til med fra julenissen,,, ;D

Topp Bunn