Kort om bakgrunnen...
Jeg snubla over en annonsen på facebook marketplace, på noen høyttalere (ikke navngitt). Bildene skremte nok bort de fleste, da fronttrekket var byttet ut med noe gardin/laken med et mindre vakkert mønster. Dette var nok en årsak til liten interesse for annonsen, og jeg fikk de tilsynelatende superbillig.
En kompis i byen de sto i henta de hjem til seg, og sist helg henta jeg de hjem til meg. Bærte disse monsterne inn i stua på søndag, og innspiserte de raskt.
En del bruksskader her og der, men ikke alamerende mye.
Utpå denne søndagen gikk jeg nærmere i øyesyn, da jeg syns bassen hadde en del ulyder (kasseresonsans), og hadde lagt merke til at bassportene bar tettet igjen, og da jeg dro disse ut, fant jeg dette;
Portene var borte, og "tettet" med hermetikkboks, trukket i skinn.
Etter denne oppdagelsen, gikk det slag i slag...
Så inn porthullene at kassen var renset for dempestoff.. bare små tuster igjen av det som hadde vært der engang.
Skrudde ut "terrasseskruene" som holdt elementene, og fant dette;
Diskant;
Mellomtone:
Bass;
Og sist, men ikke minst.. delefilteret...
...og som en bonus... terminalene....
Jeg innser dermed at dette ikke er Patos Symphonic IV... bare kassen fra dem.
Innmaten er "random" Eltek komponenter... Ingenting er originalt unntatt kassene..
Det som starta med et kupp, som bare trengte nye fronttrekk, til et "hva F gjør jeg nå" prosjekt.
Nå må jeg ta et valg... bare sette i skruene igjen, bruk de as is, eller gjøre noe med de... eller en middelvei.. Fixe det som er dritt, og bruke de.. (de er tiltenkt loftstua der kidza sitter)
Full resturering tilbake til original ser jeg på som dritdyrt/umulig. Alle elementene og delefilter blir nettopp billig, OM man får tak i slikt... som er tvilsomt...
Hva tror dere?
3D printe bassporter er en smal sak....
Fixe fronttrekket .. easy peasy
Litt dempeull.. no biggie
Resten... et nytt strøk sort lakk på sokkelen, og la resten være kanskje...
Takker for all input dere måtte ha..
mvh Kai