respons

oste

Medlem
Ble medlem
19.07.2005
Antall liker
0
hei,er det noen som har tatt denne oppgradering som reidar person utfører på respons art med to 8"basser til kr 15000 i sverige.Og blir samme oppgraderingen gjort hos norskaudioteknikk,å hva blir resultatet etter denne oppgraderingen.
mvh
oste ???

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
ring terje andevik i porsgrunn han hvet nok hva sånt koster han selger litt respons

KAS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2005
Antall liker
0
Hvorfor vil du bygge om høytalerene? Har du hørt versjonen med de nye elementene?
Savnet noe på mine jeg også, men løste det ved bytte av kabel. DET var forskjell det! Skal du bygge om ht, vill jeg sendt dem til Sverige. Reidar freser opp hullet for mellomtonen, endre delefiltret, og setter på ny filt. 15 tusen SEK er ikke noe upris, men du får det ikke igjen når du skal selge dem :(

Ta en tlf. til Morten hos NAT, så gir han deg sikkert noen tips. Bor du i Oslo omr. ?

mvh

oste

Medlem
Ble medlem
19.07.2005
Antall liker
0
Yes jeg har hørt siste versjon, tror reidar bare skifter mellomtone og diskant for 15000 sek.
Bor i bergen
mvh
oste 8)

KAS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2005
Antall liker
0
Hei igjen,

Har du sammenlignet på ditt utstyr, så er jo saken grei.
Jeg snakket med kollegaen til Reidar i fjor, Tommy tror jeg han het, som fortalte at de måtte endre på delefilteret da de byttet  elementer.  Ring og hør. Jeg "manglet" luft, åpenhet  og en stramhet i bassen. Tja, hva er igjen da? ;), og vurderte derfor å bygge dem om. Da jeg imidlertid har hørt dem spille fantastisk hos en venn av meg, snakket jeg med Morten hos NAT, og nye kabler ble testet. Hadde ikke noe tro på dette da jeg har hatt mange kabler  før, uten at det har gitt vesentlige endringer.  Etter 200 timer innspilling var "alt" på plass, og jeg konkluderte med at det ikke er noe feil på ht, men at de er kresne på utstyret. Bygger du dem om, får du helt sikkert en enda bedre høyttaler. Hadde vært morsomt med en tilbakemelding om du bygger dem om.

Lykke til :)

mvh

Topp Bunn