Respekt for HFS.....hvorfor så ego?

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Antall liker
155
Sted
Bærum
Så er det  på'n igjen.

Har prøvd å følge opp det tipset en annen ga her, nemlig å sende meldinger til de som fyller opp SALG rubrikken med ting de skal KJØPE.

Noen vet sikkert ikke bedre, men de fleste tror jeg rett og slett vil eksponere sine behov mest mulig, på bekostning av alle andre som da tvinges til å leve med det rotet de skaper.

Det kunne muligens være en ide å anta at de som ikke klarer respektere fellesskapets regler også har en litt lurvete holdning til kjøp og salg og dermed  kunne skape trøbbel ift. andre avtaler og kontrakter?

Dette minner meg om salige Immanuel Kant sitt kategoriske imperativ, som nettopp går på det forhold at skal egen ego adverd føre til noe så er jeg avhenig av at alle andre følger reglene....For om alle gjør som den siste ukens (navnene slettet....poenget er ikke hvem dette var denne gangen) så blir det en herlig spaghetti i annonsene...

Jeg regner med at noen kommer til å hevde at dette er pirk og banaliteter, men det synes jeg altså ikke....HFS er et flott sted som i tillegg er gratis, så la oss opprettholde oversikten selv om det altså er gratis å rote det til, og endel tenker mer på egen kortsiktig nytte enn fellesskapets beste ...

Og nei, jeg er verken kontrollfreak eller noe i den dur, men håper bare folk kunne tenke seg om 2 ganger før de roter det til neste gang :)

PS! Dette er ingen invitasjon til en lang diskusjon om hvor mange som leser KJØP etc, men en ytring.....

GOD JUL!  

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
120
Torget vurderinger
2
There's a new sheriff in town. O L E..............

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Så hvorfor være så ego og poste dette under generelt istedefor der det hører hjemme?

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Antall liker
155
Sted
Bærum
Jeg spanderte en halv time på å skrive dette fordi jeg tenkte bidra til at denne praksisen opphører. Poenget er som jeg også sa over ikke å gå i noen diskusjoner, men det er mulig jeg er en smule naiv.....jammen var det ikke til og med en som gikk rett på den antagelsen jeg hadde om at jeg kommer til å bli angrepet for kontrollønsker...

Jaja, runder av med dette og håper folk legger om sin praksis.  

Ole

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Så hvorfor være så ego og poste dette under generelt istedefor der det hører hjemme?
Funker bra her også,til og med du fant fram ;D

/jan

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Funker bra her også,til og med du fant fram  ;D

/jan
;D

EDIT: Men ettersom dette er mas om posting i rett kategori skulle vel dette vært postet under "Kommentarer og hjelp til forumet"

hugin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
2
Torget vurderinger
4
Dette er jo pirk og banaliteter !!!

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Ikke i det hele tatt! Å få et ønske om god jul er bare hyggelig.
God Jul alle sammen!

J T

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2004
Antall liker
10
Hvis du seriøst mener dette er pirk og banaliteter bør du, med respekt å melde, lese åpningsinnlegget på nytt. Merk deg særlig Kant's filosofi, hvis du ikke kjenner til den så sett deg inn i den og så kan du svare på nytt. 8)

God jul. :)

JT

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Jeg støtter OLE fullt ut, det dreier seg om folk som ikke oppfører seg på tross av at høvdingen nå med rød skrift varsler om at denne type innlegg vil bli fjernet.
Jeg ser da bort i fra de som bare er utvitende, og nettopp derfor synes jeg det er helt greit at tråden om dette ble lagt her.
Dette fordi de som er "ferske" eller utvitende da i (antagelig) større grad vil bli oppmerksomme på dette.
Helt strengt tatt så er det vel ikke den korrekte tråden, men bruktbørsen handler jo om hifi(generelt ;) ) så jeg synes derfor det er ok.
Mvh.KW

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
120
Torget vurderinger
2
Hei!
Jeg støtter OLE fullt ut, det dreier seg om folk som ikke oppfører seg på tross av at høvdingen nå med rød skrift varsler om at denne type innlegg vil bli fjernet.
Jeg ser da bort i fra de som bare er utvitende, og nettopp derfor synes jeg det er helt greit at tråden om dette ble lagt her.
Dette fordi de som er "ferske" eller utvitende da i (antagelig) større grad vil bli oppmerksomme på dette.
Helt strengt tatt så er det vel ikke den korrekte tråden, men bruktbørsen handler jo om hifi(generelt ;) ) så jeg synes derfor det er ok.
Mvh.KW
klapp klapp klapp.............................

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.153
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Hei!
Mvh.KW

Støttes helt og holdent!
At denne tråden postes her er helt greit, for da blir den lest.

:D

Topp Bunn