Reportasje fra Hi-Fi Messen i Munchen 2022 - før messeåpning

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Da er det endelig duket for en ny High End Hi-Fi messe i Munchen, og pga. en lang periode med Covid, så er det nok mange hi-fi entusiaster og bransjeaktører som gleder seg til årets begivenhet. Messen går over 4 dager (19-22 mai), og blir avholdt på MOC (Lilienthalallee 40, 90939 Munich), og disse lokalene ligger i utkant av sentrum, og ca 25 min med bil fra flyplassen. MOC består av flere store bygninger, og det er ca. 500 utstillere som vil være å finne på 3 ulike plan. Messen er åpen for vanlig publikum lørdag og søndag, mens torsdag og fredag er forbeholdt bransjeaktører og presse.

    Ettersom det er 3 år siden forrige messe, så vil det helt sikkert være mye nytt som blir vist frem, og jeg tenkte derfor at det ville være smart å få med seg alle 4 dager. For å unngå og reise samme dag som selve messedagene, så gikk turen ned til Munchen 18 mai, og det var en fin dag å reise på. Det var lite mennesker på Gardemoen, og selve flyturen ned gikk unna på kun 2 timer pga. medvind (15 min mindre enn antatt). Det var heller ikke mye trafikk på flyplassen i Munchen, og total reisetid fra Drammen til hotellet i Munchen gikk unna på 6 timer.

    Jeg har tidligere bodd på Rilano i Munchen, og dette hotellet er nokså populært blant medlemmer her på HFS. I år ønsket jeg å bo litt nærmere messelokalene for å spare litt reisetid frem og tilbake til messen, og endte opp med å bestille rom på Ameron hotell som ligger vegg-i-vegg med MOC messelokaler, og kun 1-2 min gåtur til selve messeinngangen.

    I 2021 så åpnet MotorWorld Munich, og dette er et kjempestort senter på 75.000 m2 som sikkert vil friste enhver bilentusiast (link til MotorWorld). Ameron hotell ligger innvendig dette senteret, og er nok ment for tilreisende som kommer for å sikle på biler, og jeg har tatt noen få bilder som viser litt av hva du kan se hos MotorWorld. Innvendig selve senteret så finner du diverse utstillingslokaler for ulike bilmerker, restauranter, cafeèr og små butikker. Er du interessert i bil, så er det nok verdt å ta en liten tur innom her ettersom det ligger så nærme MOC.

    Nå er ikke denne tråden ment å omhandle biler, men ettersom selve hi-fi messen ikke starter før onsdag 19 mai, så legger jeg ved noen få bilder fra MotorWorld.

    Inngang til parkingsplass utenfor Motorworld, og du ser deler av MOC i bakgrunnen
    inngangsparti.jpeg


    Hovedinngang til Motorworld og Ameron Hotell
    motorworld.jpeg


    Ameron Hotell ligger rett på høyresiden av inngangen til Motorworld
    ameron-hotell.jpeg


    Tilfeldige bilder av diverse biler
    motorworld1.jpeg


    motorworld3.jpeg


    motorworld2.jpeg


    Det er hyller på hyller med luksusbiler av ulike merker
    bilhyller.jpeg


    motorworld4.jpeg


    motorworld5.jpeg


    Hotellrommet (vanlig comfort room)

    hotellrom.jpeg


    Utsikten fra hotellrommet (utsikten går innover i senteret)
    bugatti.jpeg


    Ved bestilling av hotellrom så var jeg mest opptatt av å finne noe som lå nærme MOC, og dette senteret gjorde turen litt mer spennende. Her er det uttallige merker på display, og du finner alt fra historiske modeller, toppmodeller fra typisk Volkswagen og BMW, amerikanske muskelbiler, og selvsagt mange av verdens råeste superbiler. Det er også en del motorsykler og diverse som er relatert til auto-bransjen.

    Kart som viser hvor hotellet ligger i forhold til MOC

    motorworld-kart.jpg


    Planen videre er å presentere messen dag for dag, så følg med i morgen kveld for bilder fra selve hi-fi utstillingen:)

    Too be continued.....

    Mvh
    Høvdingen
     
    Sist redigert:

    Kommentarer

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

Høvdingen
The big chief
Administrator
Medlem siden
Antall liker
5.717
Link til alle artikler
48
Høvdingen sine annonser
Bransjenyheter
Eversolo streamere på Oslo HiFi Show

Eversolo streamere på Oslo HiFi Show

  • 0
Velkommen til Hifisentralen på Oslo HiFi Show 16-17 mars 2024. Vi håper du tar en tur innom Rom 102 :) Vi vil vise frem produkter fra Eversolo, Topping og Krix (høyttalere). Mvh Hifisentralen...
Fortsett
Bransjenyheter
Black Friday i Hifisentralen Nettbutikk

Black Friday i Hifisentralen Nettbutikk

  • 0
I dag er den store dagen, og sjekk våre tilbud i nettbutikken. Se også våre nyheter angående Eversolo streamere :) Har du spørsmål eller ønsker, så er det bare å ta kontakt: Email...
Fortsett
Bransjenyheter
Reportasje fra Hi-Fi Messen i Munchen 2022 - Dag 3

Reportasje fra Hi-Fi Messen i Munchen 2022 - Dag 3

  • 13
Da er tredje dag over i Tyskland, og dette var første dag hvor det var åpent for vanlig publikum. Jeg skal slå sammen reportasje-trådene når jeg kommer tilbake til Norge, men har valgt holdt å...
Fortsett
Bransjenyheter
Reportasje fra Hi-Fi Messen i Munchen 2022 - Dag 2

Reportasje fra Hi-Fi Messen i Munchen 2022 - Dag 2

  • 1
Det har vært en lang fredag i Tyskland, og mellom diverse møter og samtaler med ulike fabrikanter, så fikk jeg tatt en ny dose med bilder. Jeg skal redigere og tilføre litt tekst til diverse...
Fortsett
Bransjenyheter
Reportasje fra Hi-Fi Messen i Munchen 2022 - Dag 1

Reportasje fra Hi-Fi Messen i Munchen 2022 - Dag 1

  • 2
Da er dag 1 overstått i Munchen, og det ble en lang dag. Første rapport består kun av bilder, og tekst vil bli lagt inn når jeg er tilbake. De fleste av bildene er fra første etasje i Atrium 4...
Fortsett
Bransjenyheter
God 17 mai folkens, og følg med på dekning av High End Munchen 2022 denne uken

God 17 mai folkens, og følg med på dekning av High End Munchen 2022 denne uken

  • 2
Jeg ønsker alle våre brukere og medlemmer en riktig god 17. mai. :) Etter en lang periode med Covid så regner jeg med at årets feiring vil bli litt som en er vant med fra tidligere, og håper...
Fortsett
Topp Bunn