Dette begynte med mitt spørsmål i "KEF Ref 207/2"-tråden
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,23353.msg981480.html#msg981480. Spørsmål og respons er kopiert hit:
Er det en ide å omdøpe "KEF Ref 207/2" til "KEF Reference 20x/2" og legge inn en henvisningslenke i toppen av "KEF's venner"?
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,23353.msg981480.html#msg981480. Spørsmål og respons er kopiert hit:
Bør begge trådene være vennetråder?--------------------------------------------------------------------------------
Tittel: KEF Ref 207/2
Skrevet av: CDWMcInSpots på oktober 26, 2010, 16:47:00
--------------------------------------------------------------------------------
Hva er grunnen til at denne tråden ligger under "Hifi generelt" istedenfor "Vennetråder for hifimerker" slik "KEF's venner" gjør? Videre ser jeg at resten av KEF Reference 20x/2-serien omtales både her og i "KEF's venner". Ville det være naturlig med en opprydning, f.eks. "KEF's venner" + "KEF Reference" eller "KEF Reference 20x/2"?
--------------------------------------------------------------------------------
Skrevet av: digiman på oktober 26, 2010, 16:55:42
Sitat fra: CDWMcInSpots på I dag kl. 16:47:00
Hva er grunnen til at denne tråden ligger under "Hifi generelt" istedenfor "Vennetråder for hifimerker" slik "KEF's venner" gjør? Videre ser jeg at resten av KEF Reference 20x/2-serien omtales både her og i "KEF's venner". Ville det være naturlig med en opprydning, f.eks. "KEF's venner" + "KEF Reference" eller "KEF Reference 20x/2"?
Tja! Er jo gjerne slik det er på forumer da. Synes det er vel bare å forvente at de andre i 20x serien blir nevnt i en 207/2 tråd.
Personlig ser jeg ikke det store problemet og hadde ikke brukt energi på å gjøre noe ut av det. Noe spillerom og takhøyde må vi da få ha her inne.
Skrevet av: CDWMcInSpots på oktober 26, 2010, 17:09:29
Sitat fra: digiman på I dag kl. 16:55:42
Sitat fra: CDWMcInSpots på I dag kl. 16:47:00
Tja! Er jo gjerne slik det er på forumer da. Synes det er vel bare å forvente at de andre i 20x serien blir nevnt i en 207/2 tråd.
Personlig ser jeg ikke det store problemet og hadde ikke brukt energi på å gjøre noe ut av det. Noe spillerom og takhøyde må vi da få ha her inne.
Slektskapet mellom KEF Reference 20x/2-høyttalerne er jo åpenbart selv om 207/2 vel skiller seg noe konstruksjonsmessig fra de øvrige. Problemet er at trådtitlene fører til at 201/2-205/2 omtales i begge trådene. Noen benytter altså 207/2-tråden som en generell KEF Reference 20x/2-tråd, mens andre benytter "KEF's venner" for alt annet enn 207/2. Informasjonen om 201/2-205/2 blir dermed dessverre spredt. Kanskje "KEF Ref 207/2" bør omdøpes til "KEF Reference 20x/2" og med henvisningslenke i toppen av "KEF's venner"?
Skrevet av: Vidar P på oktober 26, 2010, 17:10:15
Ganske enkelt fordi det ikke er en vennetråd. Hold dere unna fin-tråden min
Denne tråden ble laget før noen av oss kjøpte de, omhandlet generelle aspekter og målinger, og følgelig ingen vennetråd. Det var aldri ment som noen vennetråd.
Skrevet av: digiman på oktober 26, 2010, 17:13:31
Sitat fra: Vidar P på I dag kl. 17:10:15
Ganske enkelt fordi det ikke er en vennetråd. Hold dere unna fin-tråden min
Denne tråden ble laget før noen av oss kjøpte de, omhandlet generelle aspekter og målinger, og følgelig ingen vennetråd. Det var aldri ment som noen vennetråd.
;D ;D ;D
Liker tråden din veldig godt Vidar P
Skrevet av: CDWMcInSpots på oktober 26, 2010, 17:13:56
Sitat fra: Vidar P på I dag kl. 17:10:15
Ganske enkelt fordi det ikke er en vennetråd.
Hva er forskjellen?
Sitat
Hold dere unna fin-tråden min
Du har jo allerede fått ubuden slaur på besøk dragende på KEF Reference 201/2-205/2
Skrevet av: Vidar P på oktober 26, 2010, 17:16:01
Kanskje ta det opp i en dertil egnet tråd, ikke i denne. Vi har en egen avdeling for kommentarer til forumet.
Er det en ide å omdøpe "KEF Ref 207/2" til "KEF Reference 20x/2" og legge inn en henvisningslenke i toppen av "KEF's venner"?