1. Elektronikkrensvidarn skrev:Hva renser dere kabelkontaktene med? - OG, hjelper det??
Fordamper fullstendig og legger ikke igjen noe belegg. Rensing av kontaktene er noe alle burde prøve. Det er av og til sjokkerende å se all skitten på piperenseren/Q-tipen etter rensing. Interesserte kan lese mer i denne trådenSkink_123 skrev:Hva er spesielt med elektronikkrens?
Noen som vet om det er målbar forskjell før og etter rens på ''Audio'' kontakter? Interessant tema med tanke på de som opplever en slik rens som en forbedring av lyden og de som opplever/ ikke opplever forskjeller på Audio kabler!larkus skrev:Fordamper fullstendig og legger ikke igjen noe belegg. Rensing av kontaktene er noe alle burde prøve. Det er av og til sjokkerende å se all skitten på piperenseren/Q-tipen etter rensing. Interesserte kan lese mer i denne trådenSkink_123 skrev:Hva er spesielt med elektronikkrens?
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=29136.0
1) JaGago skrev:kan den brukes inni apparatet også?
er det bare å spraye løs på skitne komponenter og loddepunkter?
Tja. Er det hørbart er det målbart. Men hvilke parametre, that is the question.TAS skrev:Noen som vet om det er målbar forskjell før og etter rens på ''Audio'' kontakter? Interessant tema med tanke på de som opplever en slik rens som en forbedring av lyden og de som opplever/ ikke opplever forskjeller på Audio kabler!larkus skrev:Fordamper fullstendig og legger ikke igjen noe belegg. Rensing av kontaktene er noe alle burde prøve. Det er av og til sjokkerende å se all skitten på piperenseren/Q-tipen etter rensing. Interesserte kan lese mer i denne trådenSkink_123 skrev:Hva er spesielt med elektronikkrens?
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=29136.0
mvh,
tas
Ta ut kontakta først ;DGago skrev:kan den brukes inni apparatet også?
er det bare å spraye løs på skitne komponenter og loddepunkter?
PiperenserEirik_S skrev:Hvor får man kjøpt noe for å rense inni hun xlr plugger?
definitivtErosLoveking skrev:Linjevelgern skurrer litt, så kan dette være en "mirakelkur"?
Hvor ofte bruker du det?pjtl skrev:Jeg har holdt på med rensing av kontaktene en del år. I disse årene har jeg brukt CRC-produktet "Electronic Cleaner". Har sprayet det på Q-tips og piperensere. Det er utrolig hva som befinner seg på/ inn i kontakter/ plugger.
Senere kom jeg over ett produkt fra VDH, som heter "The Solution". Skal bedre kontaktevnen og beskytte mot korrosjon og inntrengning av støv. Gå hjem til Van den Hul's side http://www.vandenhul.com/p_ID01.aspx.
Disse to produktene kostet meg under 500 kroner. VDH The Solution har du for nesten resten av ditt hifi-liv.
Jeg mener at det har hjulpet meg ett skritt nærmere nirvana :.
Gå og gjør ett førjulsinnkjøp i dag og nyt bedringen av lyden med dine juleplater ;D!
Ok, takk. Hvor kjøper man enklest det nå?larkus skrev:PiperenserEirik_S skrev:Hvor får man kjøpt noe for å rense inni hun xlr plugger?![]()
Hvis rensemiddelet har farge, legger det igjen en hinne etter fordamping. Test på et speilBorgenvik skrev:Blårens, eller teknisk sprit funker like bra.. Legger heller ikke fra seg noe hinne av noe slag..![]()