Remixer, megamixer, Dj promo.. ect..

jones

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.06.2005
Antall liker
0
Jeg har kommet over en fyr i USA som har en samling på 16.000 (!) remixer, megamixer, promo, dj promo og generelt veldig mye bra og sjeldent fra 80-90-00 tallet. Problemet er at han skal ha 80cent PR MIX. Jeg syns dette blir alt for mye penger å bruke på digital musikk og lurer derfor på hvor mange som er interessert i et evt. spleiselag? Det vil enten bli overført til meg via ftp eller at han brenner dvd-r og sender pr post.

Jeg vil da brenne dvd`er og sende videre til de som blir med å betale.

Etter å ha sett kjapt over listen er jeg personlig interessert i kanskje 10 000 av de. det vil med andre ord si ca. 8000 dollar... Er mulig vi kan forhandle frem en lavere pris ved å presse han litt.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Har aldri hørt noen remix,megamix,vaffelmix eller DJ-spezialmix som er værdt innmaten i ei sur sild.

Mine 0.2.

jones

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.06.2005
Antall liker
0
Har aldri hørt noen remix,megamix,vaffelmix eller DJ-spezialmix som er værdt innmaten i ei sur sild.  

Mine 0.2.
Vi er alle forskjellige ;) Jeg elsker slike ting.

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.327
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Har endel DJ- promosaker fra åttiåra på vinyl. Kjøpte en hel platesamling fra en ex- DJ i tyske NDR2. Tok dem med på en vinylmesse engang, hvor jeg ble fortalt at de var verdiløse. Har dem ennå. Kan de være verdfulle likevel?
mvh

jones

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.06.2005
Antall liker
0
Har endel DJ- promosaker fra åttiåra på vinyl. Kjøpte en hel platesamling fra en ex- DJ i tyske NDR2. Tok dem med på en vinylmesse engang, hvor jeg ble fortalt at de var verdiløse. Har dem ennå. Kan de være verdfulle likevel?
                                 mvh
Hvis det kun er tysk musikk så er det nok ikke så mye verdi i, men er det populærmusikk fra åttitallet kan nok flere være interessert, hvor mye snakker vi om?

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.327
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Hvis det kun er tysk musikk så er det nok ikke så mye verdi i, men er det populærmusikk fra åttitallet kan nok flere være interessert, hvor mye snakker vi om?
Mener å huske at det er en 20-30 stykker. Og nei, det er ikke bare tysk musikk. En blanding av forskjellige mikser, promoer i anonyme pappcovere og vanlige lper med papirinnlegg med fakta om plate og artist.Skal dra det frem så snart julestria gir seg og jeg får tid til å puste igjen.
mvh

S

smil

Gjest
Remiksar kan vera utruleg bra.
På nittitalet gjekk eit program på NRK (lørdagar kl 22-24 om eg ikkje husker feil) som heitte noko slikt som "World dance" med ein som kalla seg the Thunder som programleiar. Der spela dei ein del kjempebra remiksar, blant anna remiksar som Moby hadde gjort. Har sjølv skaffa meg hans remiks av Beat it til MJ (nokre parti av den er fantastiske), og er fortsatt på leit etter hans råbra miks av Who is it til MJ (har ein miks, men den er ikkje "den rette"). Kunne betalt bra for ein del andre miksar som Moby har laga, men dei er vanskelege å få tak i (i alle fall på CD). Ellers synes eg spor 6 på denne CD-en ein veldig bra miks: http://www.platekompaniet.no/cdproduct.asp?id=33440993

Miksar kan definitivt "gjenoppliva" gamle slagarar.

Topp Bunn